چگونه می توان تصاویر و ویدئوهای گرفته شده با دوربین شلنگی یا آندوسکوپی را ذخیره کرد؟

ذخیره فیلم دوربین شلنگی؛ راهنمای جامع

دوربین‌های شلنگی یا آندوسکوپی در سال‌های اخیر کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف، پزشکی و حتی در زندگی روزمره پیدا کرده‌اند. این دوربین‌های منعطف و باریک با قابلیت نفوذ به نقاط صعب‌العبور و تاریک، امکان ثبت تصاویر و ویدئوهای ارزشمندی را فراهم می‌کنند. حال سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان فیلم‌ها و عکس‌های ضبط شده توسط دوربین شلنگی را ذخیره کرد؟ در این مقاله قصد داریم به صورت گام به گام، روش‌های ذخیره فیلم دوربین آندوسکوپی را بررسی کنیم.

ذخیره فیلم دوربین شلنگی

انواع دوربین‌های شلنگی

پیش از پرداختن به نحوه ذخیره تصاویر، بد نیست نگاهی اجمالی به انواع دوربین‌های شلنگی موجود در بازار بیندازیم. به طور کلی این دوربین‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

دوربین‌های USB که با اتصال مستقیم به گوشی هوشمند یا کامپیوتر از طریق درگاه USB عمل می‌کنند. مدل‌های مجهز به WiFi که تصاویر را بی‌سیم به دستگاه مقصد ارسال می‌کنند. و در نهایت دوربین‌های دارای شکاف کارت حافظه که امکان ذخیره مستقیم بر روی مموری کارت را دارند.

بسته به نوع دوربین شلنگی که در اختیار دارید، روش ذخیره فیلم و عکس متفاوت خواهد بود که در ادامه به تفصیل در مورد هر کدام صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی انواع دوربین شلنگی 20 متری

ذخیره فیلم در دوربین‌های USB

دوربین‌های آندوسکوپی که از طریق کابل USB به دستگاه متصل می‌شوند، معمولا فرایند ساده‌تری برای ذخیره فایل‌ها دارند. کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا با استفاده از کابل مخصوص، دوربین را به گوشی یا کامپیوتر وصل کنید. اکثر دوربین‌ها به همراه یک نرم‌افزار اختصاصی عرضه می‌شوند که باید آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید. پس از اتصال و اجرای برنامه، تصویر زنده دوربین را بر روی صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد.

حال می‌توانید با استفاده از کلیدهای مجازی یا فیزیکی، عکس و فیلم مورد نظر را ضبط کنید. فایل‌های ثبت شده به صورت خودکار در مسیر از پیش تعیین شده در نرم‌افزار (معمولا پوشه ای در درایو اصلی) ذخیره می‌شوند.

ذخیره در دوربین‌های WiFi

دوربین‌هایی که به بلوتوث یا WiFi مجهزند، روش متفاوتی برای ذخیره فایل‌ها دارند. برای شروع، دوربین را روشن کرده و مطمئن شوید که در حالت Access Point قرار دارد. سپس از طریق تنظیمات گوشی هوشمند یا تبلت، به شبکه وای‌فای دوربین متصل شوید.

گام بعدی، نصب و اجرای اپلیکیشن مخصوص دوربین است. لینک دانلود این برنامه‌ها معمولا در دفترچه راهنمای دستگاه قید شده است. پس از اتصال به دوربین، تصویر لایو را بر روی صفحه گوشی خود خواهید دید.

با لمس آیکون مخصوص، می‌توانید به ضبط ویدئو یا عکس بپردازید. فایل‌های ضبط شده بسته به تنظیمات برنامه، در گالری دستگاه یا پوشه اختصاصی اپلیکیشن ذخیره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: دوربین شلنگی موبایل چیست؟

استفاده از کارت حافظه

دسته سوم، دوربین‌های آندوسکوپی مجهز به کارت حافظه هستند. استفاده از این مدل‌ها راحت‌ترین روش برای ذخیره مستقیم فیلم و عکس است. برای شروع، یک کارت حافظه سازگار مانند microSDتهیه کرده و آن را در شکاف مربوطه در بدنه دوربین جای دهید.

با روشن کردن دوربین، لنز و ال‌ای‌دی‌های اطراف آن فعال می‌شوند. دکمه ضبط را پیدا کرده و آن را فشار دهید تا عکسبرداری یا فیلمبرداری آغاز شود. فایل ذخیره شده بر روی کارت حافظه قابل دسترسی خواهد بود.

پس از پایان ضبط، دوربین را خاموش کرده و کارت را از شکاف آن خارج کنید. حال می‌توانید با استفاده از رایانه یا گوشی هوشمند و کارت‌خوان، فایل‌ها را به دستگاه خود منتقل کرده و از آن‌ها استفاده کنید.

ذخیره فیلم دوربین شلنگی

بیشتر بخوانید: معرفی ۸ مدل دوربین شلنگی قوی

نکات مهم در ذخیره فیلم دوربین شلنگی

در اینجا چند نکته کلیدی برای ذخیره ایمن و بهینه فایل‌های ضبط شده با دوربین شلنگی ارائه می‌کنیم:

همیشه پس از اتمام کار، یک کپی از فایل‌های مهم را در محلی امن (مانند هارد اکسترنال یا فضای ابری) پشتیبان بگیرید.

برای ضبط ویدئوهای باکیفیت و بدون لرزش، سعی کنید دوربین را تا حد ممکن ثابت نگه دارید. استفاده از پایه نگهدارنده می‌تواند کمک زیادی در این زمینه بکند.

اگر حجم فایل‌های شما زیاد است یا فضای کافی بر روی گوشی یا حافظه داخلی ندارید، فایل‌ها را به طور منظم به لپ‌تاپ یا کامپیوتر منتقل کنید.

قبل از حذف فایل‌ها برای آزاد کردن فضا، از وجود نسخه پشتیبان مطمئن شوید تا فیلم یا عکس مهمی را از دست ندهید.

در این مطلب، روش‌های ذخیره فیلم دوربین شلنگی را به صورت گام به گام بررسی کردیم. دوربین‌های آندوسکوپی بسته به نوع اتصال USB، WiFi یا کارت حافظه و اپلیکیشن جانبی، شیوه‌های مختلفی برای ذخیره فایل‌های ضبط شده دارند. انتخاب بهترین روش بستگی به نیاز شما و امکانات دوربین مورد استفاده دارد.

اول الکترونیک مرجع خرید انواع دوربین شلنگی و ویدیو بروسکوپ برای مصارف گوناگون است. شما می توانید پیش از خرید با کارشناسان ما در تماس باشید و مشاوره دریافت کنید.

در ادامه به نحوه ضبط ویدیو به نقل از وب سایت kentfaith می پردازیم:

برای استفاده از دوربین آندوسکوپی USB، ابتدا دوربین را با استفاده از کابل USB ارائه شده به رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود وصل کنید. هر گونه درایور یا نرم افزار لازم را که ممکن است برای عملکرد صحیح دوربین لازم باشد نصب کنید. هنگامی که دوربین متصل شد و توسط دستگاه شما شناسایی شد، نرم افزار یا برنامه ای را که با دوربین سازگار است باز کنید. باید بتوانید یک فید زنده از دوربین روی صفحه نمایش خود ببینید. در صورت نیاز تنظیمات مانند روشنایی یا وضوح را تنظیم کنید. سپس دوربین آندوسکوپ را در ناحیه یا شی مورد نظری که می خواهید بررسی کنید قرار دهید. از کنترل‌های موجود در نرم‌افزار یا برنامه برای گرفتن تصاویر یا ضبط ویدیو در صورت لزوم استفاده کنید. پس از پایان استفاده از دوربین، آن را با خیال راحت از دستگاه خود جدا کرده و به درستی ذخیره کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش