معرفی انواع دوربین شلنگی آندوسکوپی

انواع دوربین شلنگی با امکانات مختلف برای بررسی و بازدید گودال‌ها و چاه‌های تاریک وجود دارد. این دوربین به دوربین آندوسکوپی و چشم مار هم معروف است. اما چون ظاهر آن شبیه به شلنگ بوده به آن دوربین شلنگی نیز می‌گویند. انواع دوربین شلنگی مناسب افرادی است که به سبب شغل یا حرفه‌شان مجبورند محیط‌های مخفی و مکان‌هایی که امکان دید آن وجود ندارد را بررسی کنند. برای بررسی لوله‌ها،  سیم پیچی‌ها،  کاوش در معدن‌ و یا حتی برای مستندسازی از انواع دوربین شلنگی استفاده می‌شود.  با بررسی امکانات دوربین‌های شلنگی مختلف، به این پی می‌بریم که این تجهیزات کوچک چقدر در زندگی روزمره انسان موثر و با فایده است.

 معرفی دوربین شلنگی و انواع آن

 انواع دوربین شلنگی، کاربردهای مختلفی در علم پزشکی، صنعت ساختمان، آزمایشگاها و تجهیزات و... دارد.‌ در واقع هر نوع دوربین شلنگی مختص هدف مشخصی بوده و قبل از خرید باید بدانید که در چه زمینه‌ای قصد استفاده از انواع دوربین شلنگی را دارید. نوعی دوربین شلنگی آندوسکوپی مخصوص پزشکی بوده و برای معاینه و بررسی دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوع دیگر صنعتی بوده و برای حفاری و کاوش درون گودال‌ها یا لوله‌ها مناسب است. نوع دیگر آن دوربین‌های بروسکوپ و ویدیو بروسکوپ هستند که بسیار پیشرفته‌تر از سایر دوربین‌های شلنگی تلقی می‌شود.  به طور کل گستردگی کاربرد دوربین شلنگی در هر بخش باعث شده که به بررسی امکانات دوربین‌های شلنگی مختلف توجه داشته باشیم و بهتر است قبل از خرید نیاز خودمان را از این محصول مشخص کنیم. دوربین شلنگی بسته به کاربردهای زیر دسته‌بندی شده و هر کدام از امکانات ویژه‌ای برخوردارند:

  • کاربرد در بخش علمی و پزشکی
  • کاربرد در بخش کشتیرانی
  • کاربرد در بخش الکترونیک و سیم کشی
  • کاربرد در بررسی چاه و فاضلاب
  • کاربرد در بخش عیب یابی هواپیما و سایر صنایع خودروسازی
  • کاربرد در بهش تعمیرات ماشین‌آلات و دستگاه‌های کارخانه‌ای

بررسی امکانات جانبی دوربین شلنگی

امکاناتی مانند کیفیت، چراغ، نوع لنز و طول متراژ در انواع مختلف دوربین شلنگی متغیراند:

چراغ LED

معمولا محیط‌هایی که قابل مشاهده نیستند، تاریک بوده و برای مشاهده چنین مکان‌هایی باید از چراغ استفاده شود. از این رو بین ۴ تا ۶ عدد چراغ LED از نوع پر نورSMDدورتا دور دوربین بکار گرفته شده. اگر دوربین آندوسکوپی از دو لنز برخوردار باشد، تعداد چراغ افزوده می‌شود.

کابل دوربین و متراژ آن

در هنگام خرید باید به جنس کابل توجه کنید. اگر کابل بیش از حد نرم باشد، توان حالتگیری ندارد و برای مشاهده یک سری مکان‌ها محدودیت ایجاد می‌شود. اما کابل دوربین شلنگی برند Inskam کاملا انعطاف پذیر و سخت است. یعنی قبل از استفاده از آن می‌توانید آن را برای دیدن نقطه مورد نظر حالت دهید. متراژ کابل بسته به هدف استفاده متفاوت است.

 انواع دوربین شلنگی و بررسی امکانات مختلف

 دوربین شلنگی یا چشم مار، دوربینی با اندازه بسیار کوچک است که برای بازدید جاهای تاریک و مخفی کاربرد دارد. بسته به نوع کاربری دوربین شلنگی، امکانات عمومی یا ویژه‌ای برای هر یک تعبیه می‌شود.

دوربین شلنگی صنعتی و کاوشگری

 ضد آب بودن دوربین شلنگی جز امکانات عمومی آن محسوب می‌شود. یعنی تمام دوربین‌های شلنگی از استاندارد IP67  پیروی می‌کنند و به همین دلیل تا اعماق زیادی امکان ورود دارند. در صنعت و کاوشگری از دوربین‌های شلنگی با قابلیت و امکانات ویژه استفاده می‌کنند. بسته به مدل دستگاه، امکانات آن نیز متفاوت است. برای مثال  یکی از مهمترین دلایل خرید دوربین شلنگی، کنکاش و کاوش درون حفره‌های تاریخی است. برای مشاهده بهتر می‌توان از دوربین شلنگی دو دوربینه استفاده کرد. به علت اندازه کوچک و کابل انعطاف پذیر و سخت، دوربین اندوسکوپی قابلیت نفوذ به هر منفذی را دارد و از این جهت به راحتی می‌توان لوله‌های ساختمانی را وارسی کرد و علل خرابی را یافت. دوربین شلنگی مخصوص فاضلاب نیز انواع متفاوتی دارد که نوع پیشرفته آن امکان تصویربرداری بدون روشن بودن چراغ را فراهم می‌آورد. همچنین برخورداری از باتری لیتیومی با ظرفیت ۴ ساعت از امکانات انواع دوربین شلنگی پیشرفته محسوب می‌شود. امکان فوکوس خودکار، داشتن دوربین جانبی، افزوده شدن تعداد چراغ LED دور دوربین، کیفیت HD و ۱۰ مگاپیکسلی و رزولوشن بالا از ویژگی‌های دوربین شلنگی در انواع برتر آن است.  این محصول از یک سمت کابل به  دوربین و در طرف دیگر به پورت USB متصل است. اینگونه به راحتی می‌تواند به هر صفحه نمایشگری متصل شود و تصاویر را عکسبرداری و فیلم برداری کرده و به صورت زنده نیز به نمایش بگذارد. برای مشاهده تصاویر درون گوشی موبایل یا تبلت می‌توان از دوربین شلنگی با پورت Type_C  استفاده کرد.

 دوربین‌های آندوسکوپی پزشکی

 در صنعت پزشکی از دوربین‌های آندوسکوپی استفاده می‌کنند که با نوع صنعتی آن متفاوت است. دوربین شلنگی پزشکی دو پروب ثابت و انعطاف پذیر دارد که به بدن و اجزای داخلی آسیبی وارد نمی‌کند.  متراژ این دوربین معمولاً به ۵ متر می‌رسد. قدرت زوم و مشاهده واضح ، امکانات دیجیتال و قدرت نمایش بر روی مانیتور از جمله امکانات دوربین آندوسکوپی پزشکی است. Visiual Earpick و Dental Camera  از جمله دوربین‌های داخل گوش و دهان  هستند که از کیفیت و امکانات ویژه‌ای برخوردارند.

 بروسکوپ و ویدیو بروسکوپ‌ها

 این نوع دوربین شلنگی کاملاً پیشرفته بوده و تفاوت‌های اعیانی با سایر دوربین‌های چشم ماری دارد. به علت امکانات اختصاصی شده  و ویژه، این نوع دوربین شلنگی فقط برای امور حرفه‌ای و پیشرفته استفاده می‌شود.  برای بازرسی داخلی انواع تجهیزات، ماشین آلات، هواپیما و کشتی، توربین‌ها، صنایع دیگر پتروشیمی و... از بروسکوپ و ویدیوبرسکوپ‌ها استفاده می‌کنند. متراژ این دوربین‌ها بیشتر بوده و معمولاً بیش از یک لنز دارند. برای بررسی بخش‌هایی از تاسیسات هسته‌ای باید از این نوع دوربین شلنگی استفاده شود.

 بررسی امکانات ویژه دوربین‌های شلنگی

 تمام دوربین‌های شلنگی صنعتی، پزشکی و یا بروسکوپ‌ها، ضد آب هستند. ویژگی‌هایی مانند کیفیت بالا و مشاهده تصویر به صورت زنده و واضح، داشتن چراغ ال ای دی، وای فای و کابل سخت انعطافی از امکانات اصلی دوربین‌های شلنگی Inskam است.  بنا بر نوع کاربری، امکانات ویژه‌ای بر دوربین افزوده می‌شود. فروشگاه اول الکترونیک وارد کننده دوربین‌های شلنگی، گستره‌ای از تجهیزات کاربردی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد تا راحت‌تر و با قیمت به صرف محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش