مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ

در واقع دوربین برسکوپ و شلنگی، هر دو شامل ابزاری برای بازرسی مناطقی است که بازرسی آن با چشم دشوار است. در این مقاله شما را راهنمایی می‌کنیم تا با تفاوت دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ آشنا شوید:

برسکوپ

برسکوپ یک دوربین نوری است که برای کمک به بازرسی بصری سوراخ‌های باریک، محدود یا ریز درون تجهیزات اختراع‌شده است. برای مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ اجزای آن را بررسی می­کنیم که بر سوپ شامل یک لوله انعطاف‌پذیر یا سفت‌وسخت با یک چشمی است که به‌عنوان دوربین در یک طرف و یک صفحه‌نمایش در انتهای دیگر برای مشاهده عمل می‌کند. یک سیستم الکتریکی هر دو جزء را در وسط به هم متصل می‌کند.

دستگاه برسکوپ در برخی از نمونه‌ها معمولاً با نور فیبر نوری هدایت می‌شود تا کنتراست و روشنایی را تقویت کند. علاوه بر این، عدسی، تصویر داخلی جسم روشن‌شده را با چشمی بزرگ می‌کند تا آن را به بیننده نمایش دهد.

 

موارد استفاده بورسکوپ­های صنعتی

شناخت بروسکوپ­های صنعتی یکی از راه­های مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ است. بروسکوپ‌های صنعتی برای بازرسی بصری از راه دوری استفاده می‌شوند که در آن منطقه، هدف غیرقابل دسترس باشد یا هزینه مشاهده مستقیم آن زیاد شود، مثلا مستلزم جداسازی مخرب یا پرهزینه و زمان‌بر جسم باشد. بورسکوپ ها عمدتاً در بازرسی غیرمخرب محصولات و اجزای تولیدی برای کشف محل عیوب دستگاه­ها استفاده می­شوند. بازرسی بروسکوپ در طیف وسیعی از صنایع، از جمله حمل و نقل هوایی، خودروسازی، و ساخت و نگهداری توربین های بادی استفاده می شود.

 

ویدئو بروسکوپ

با مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ میفهمیم که همه دستگاه‌های برسکوپ شامل یک لوله­ی توخالی و یک منبع نور است که به‌عنوان یک ابزار روشن‌کننده برای جسم آزمایشی مورد تجزیه‌وتحلیل عمل می‌کند و یک چشمی که برای بزرگ‌نمایی استفاده می‌شود. که معمولاً به شکل دوربین یا لنز نوری است و تصویر را از انتهای دوربین به چشمی منتقل می‌کند. همان‌طور که قبلاً گفته شد، آن‌ها برای بازرسی سایر تجهیزات با دسترسی محدود مؤثر هستند. موارد استفاده روزمره شامل مشاهده عیوب، خوردگی، ترک، سوراخ‌ها، حفره‌ها و سیگنال‌های مختلف نقص در ابزار کارخانه­هاست.

 

تفاوت بین بورسکوپ ویدیویی و بورسکوپ

در مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ باید گفت که بورسکوپ­ ویدئویی همان بورسکوپ است با این تفاوت که دارای نمایشگر ویدئویی است. بوروسکوپ­ها ابزارهای ساده تری هستند که امکانات کمتری دارند. بورسکوپ‌های ویدئویی ابزارهای بازرسی بصری همه کاره و بادوام هستند که بسیاری از ویژگی‌های پیشرو از جمله ضبط ویدئو و تصویر ثابت را ارائه می‌دهند.

 

 کاربرد برسکوپ

با دانستن کاربرد برسکوپ می­توان مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ را بیشتر دانست. برسکوپ­ها در بسیاری از روش‌های بازرسی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند و به بازرسی حفره‌ها، سوراخ‌ها و فضاها کمک می‌کنند. برخی از کاربردهای صنعتی این ابزار عبارت‌اند از:

 

  • دیگ‌ها و مخازن: بازرسی منظم لوله‌ها و مخازن بویلر ضروری است و برسکوپ مناسب‌ترین ابزار برای بازرسی ترک‌ها، خوردگی و رسوبات است.
  • هسته‌های ساختمان: همچنین در اندازه‌گیری استحکام سازه‌ای ساختمان به کار می‌رود.
  • شیرآلات و پمپ‌ها: صنایعی که با ماشین‌ابزار مانند پمپ‌ها و شیرآلات کار می‌کنند باید این پمپ‌ها و شیرها را به‌صورت دوره‌ای بازرسی کنند. به‌این‌ترتیب بهره‌وری متوقف نمی‌شود یا به تعویق نمی‌افتد و از هزینه‌های غیرضروری جلوگیری می‌شود.
  • توربین‌ها: ایمنی و نگهداری توربین‌های گاز و بخار نیاز به توجه دقیق دارد.

 

جوانب مثبت و منفی برسکوپ

ابتدا، بیایید مزایای برسکوپ را در نظر بگیریم که می­توانید مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ را راحت انجام دهید. یک مزیت قابل‌توجه، توانایی آن در استقرار در مناطق با دسترسی محدود و مانور آسان آن در مناطق و فضاهای غیرممکن، به‌ویژه با برسکوپ انعطاف‌پذیر است. همچنین برسکوپ­های تصویری با صفحه‌نمایش قابل ضبط و مشاهده بازرسی مداوم از کیفیت بالایی برخوردار بوده و از نظر کارایی مقرون‌به‌صرفه هستند.

 

و حالا معایب: یک عیب رایج سخت و سفت بودن سیم برسکوپ است. همان لوله توخالی با خط مستقیم که بدون خم شدن، مانور دوربین را دشوار می‌کند. بااین‌حال، وضوح بسیار واضحی در مقایسه با برسکوپ فیبر نوری انعطاف‌پذیر دارد.

 

دوربین شلنگی

در مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ باید گفت دوربین شلنگی یک برسکوپ با تمام شباهت‌ها است، تنها تفاوت این است که دوربین شلنگی منعطف‌تر است در حالی که سیم بروسکوپ یا انعطاف‌پذیر نیست یا سفت است. دوربین شلنگی یک بروسکوپ انعطاف‌پذیر است، یعنی شلنگی یک لوله کوچک انعطاف‌پذیر با دوربین یا یک لنز نوری در انتهای آن است که به پرسنل بازرسی اجازه می‌دهد تا یک بازدید غیر مخرب از دنه داخلی یک شئ، بدون جدا کردن قسمتی از آن انجام دهند.

 

ویژگی‌های دوربین شلنگی

ویژگی‌های کلی شامل یک لوله نازک، بلند و انعطاف‌پذیر، یک سیستم لنز یا عدسی، یک سیستم انتقال نور است که نور را از طریق فیبر انعطاف‌پذیر ی به نام فیبر نوری نیز انتقال می­دهد و چشمی که برای بینایی و کنترل استفاده می‌شود، منتقل می‌کند. سیستم. ترکیب همه این اجزاء دوربین شلنگی و عملکردهای آن را می‌سازد.

 

کاربرد دوربین شلنگی

کاربرد دوربین شلنگی‌ها مشابه برسکوپ­ها است، ازجمله بازرسی فضای داخلی سیستم‌های فنی دقیق. برخی از کاربردهای آن شامل پیش تجسم مدل‌های چیدمان ساختمان‌ها و شهرهای موردنظر است که در طول برنامه‌ریزی فضای معماری ساخته می‌شوند.

علاوه بر این، دوربین­های شلنگی‌ تجهیزات ارزشمندی هستند که برای بررسی و جدا کردن IED (دستگاه‌های انفجاری دست‌ساز) توسط پرسنل خنثی‌سازی بمب به کار می‌روند، بنابراین در صورت بی‌احتیاطی آن‌ها منفجر نمی‌شوند.

 

مزایا و معایب دوربین شلنگی

یک مزیت اساسی دوربین شلنگی، اثربخشی آن در استقرار آن در مناطقی است که دسترسی محدود است و انعطاف‌پذیری آن در مانور دادن در فضاهای پیچیده، زیرا به طور طبیعی برای استفاده انعطاف‌پذیر است.

 

تفاوت بین برسکوپ و دوربین شلنگی

هر دو ابزار دارای جنبه‌های مختلف با کاربرد بالاتر در مقایسه هستند، مانند قطر، قابلیت مانور، قیمت و میدان دید، به ذکر چند مورد.

 

با در نظر گرفتن قطر، دوربین شلنگی بسیار نازک‌تر از برسکوپ است زیرا به فضاهای تنگ‌تر دسترسی دارد. انعطاف‌پذیری آن نیز به آن اجازه می‌دهد تا این کار را به طور مؤثر انجام دهد. قابلیت مانور نیز یکی از جنبه‌های دوربین شلنگی است که عملکرد بیشتری نسبت به برسکوپ دارد. مانور دادن در اطراف جسم آزمایشی آسان است.

 

در ضمن وقتی میدان دید در نظر گرفته می‌شود، برسکوپ حدود صدوبیست درجه نماهای بیشتری نسبت به دوربین شلنگی نود دارد و با قیمت‌گذاری، برسکوپ­ها بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از شلنگی‌ها هستند.

 

نتیجه

مقایسه دوربین شلنگی و بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ  را دانستیم. به طور خلاصه، برسکوپ و شلنگی تجهیزات بسیار مشابه با عملکردهای مشابه هستند. بااین‌وجود، موارد استفاده از آن‌ها می‌تواند از نظر هدف متفاوت باشد و به همین ترتیب، تفاوت‌های قابل‌توجهی با هم دارند. صادقانه بگویم، تفاوت‌های ذکر شده بسیار نزدیک است. این تفاوت‌ها آن‌ها را به ابزارهای عالی در هرکجا و برای هر هدفی تبدیل می‌کند.

 

اما در حالی که انتخاب تجهیزات مناسب برای بازرسی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است، ویژگی‌ها و عملکردهای هر دو ابزار، نکات مفیدی را در انتخاب بهترین ابزار مناسب برای نیازهای بازرسی شما نشان می‌دهد.

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش