چگونه از دوربین شلنگی استفاده کنیم؟

یک دوربین شلنگی خوب می­تواند ابزاری باورنکردنی برای مشاغل مختلف باشد. اگر می­خواهید زیر مبل غیرقابل دسترس را نگاه کنید یا پشت یخچال و حتی داخل لوله­های آب، می­توانید از دوربین شلنگی استفاده کنید. دوربین های شلنگی به اندازه کافی کوچک و انعطاف پذیر هستند تا در فضاهای تنگ جا شوند و بااین‌همه هم وضوح و کیفیت بالایی دارند، بنابراین می‌توانید جزئیات و رنگ‌ها را با دقت ثبت کنید. آن‌ها همچنین بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از دوربین های سنتی هستند. اما شما باید بدانید که طریقه استفاده از دوربین شلنگی چگونه است.

طریقه استفاده از دوربین شلنگی به هدف بستگی دارد. دوربین های شلنگی فقط برای مقاصد پزشکی مورداستفاده قرار می‌گرفتند، اما در حال حاضر به طور گسترده برای بسیاری از اهداف دیگر استفاده می‌شوند. این دستگاه به شما امکان می‌دهد مکان‌هایی را ببینید که مستقیماً نمی‌توانید با چشم خود ببینید. اکنون نسخه‌هایی از دوربین های شلنگی وجود دارد که می‌توانند برای پروژه‌های خانگی حرفه‌ای و DIY استفاده شوند. اکثر این دوربین های شلنگی با گوشی‌های هوشمند Android/IOS سازگار هستند. می‌توانید کابل را به تلفن هوشمند خود وصل کنید تا هر مکان صعب‌العبور را مستقیماً روی صفحه‌نمایش تلفن خود مشاهده کنید. دانستن طریقه استفاده از دوربین شلنگی می‌تواند برای انجام انواع پروژه‌ها، به خصوص پروژه‌های بازسازی خانه، عیب یابی نشت و سایر مسائل بسیار مفید باشد.

 

طریقه استفاده از دوربین شلنگی

دوربین های شلنگی ابزار مناسبی برای پروژه‌های حرفه‌ای و DIY هستند. می‌توان از آن‌ها برای ضبط ویدیوهای با وضوح‌بالا و عکس‌برداری استفاده کرد و اندازه کوچک آن‌ها را برای استفاده در فضاهای تنگ ایده­آل می‌کند. انواع مختلفی از دوربین های شلنگی در بازار وجود دارد و طریقه استفاده از دوربین شلنگی می­تواند بسته به نوع متفاوت باشد. بااین‌حال، همه آن‌ها تنظیمات اولیه یکسانی دارند: یک دوربین به یک لوله انعطاف‌پذیر متصل است که به آن اجازه می‌دهد در یک شی یا منطقه حرکت کند بدون اینکه با عبور از آن آسیبی ببیند.

 

می‌توانید دوربین‌های شلنگی را خریداری کنید که می‌توانند با دستگاه‌های Android/IOS یا دستگاه‌های Windows/MAC OS کار کنند. توجه به این نکته مهم است که برخی از مدل‌ها دارای اتصال WiFi داخلی هستند، بنابراین می‌توانید پس از گرفتن عکس‌ها و ویدیوهای خود مستقیماً از تلفن یا رایانه خود به آن‌ها دسترسی داشته باشید. طریقه استفاده از دوربین شلنگی راحت است. فرض کنید به دنبال یک راه آسان برای مستندسازی یک پروژه بازسازی خانه یا DIY هستید. دوربین شلنگی عالی است زیرا به شما امکان می‌دهد به‌راحتی از مناطق صعب‌العبور بدون بالا رفتن از آن‌ها عکس بگیرید!

 

در اینجا طریقه استفاده از دوربین شلنگی آمده است:

 

  1. ابتدا دستگاه Android/IOS یا دستگاه Windows/MAC OS خود را با استفاده از کابل USB که همراه آن است به دوربین شلنگی متصل کنید.
  2. پس از اتصال، دستگاه را روشن کنید و مطمئن شوید که باتری کافی دارد.
  3. سپس، اپلیکیشنی مانند «دوربین اندوسکوپ» را از Google Play یا App Store دانلود کنید. این برنامه به شما امکان می‌دهد دوربین شلنگی خود را از روی صفحه‌نمایش تلفن خود کنترل کنید.
  4. هنگامی‌که برنامه در دستگاه شما اجرا شد، منوی تنظیمات آن را بازکنید و "تنظیمات اتصال" را انتخاب کنید. این به شما امکان می‌دهد دوربین شلنگی خود را به WiFi متصل کنید تا بتوانید آنچه را که در زمان واقعی روی صفحه تلفن خود  با استفاده از فید ویدیوی پخش زنده (یا عکس / فیلم بگیرید) نظارت کنید و طریقه استفاده از دوربین شلنگی را درست انجام دهید.

 

نکاتی که باید هنگام خرید دوربین های شلنگی در نظر بگیرید

 

  • وضوح دوربین

وقتی در حال خرید دوربین شلنگی هستید، موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید؛ اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها رزولوشن دوربین است. رزولوشن به تعداد پیکسل در قاب ویدیوی هر دوربین اشاره دارد. هرچه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، جزئیات تصویر بیشتر می‌شود - و این خبر خوبی است!

وضوح‌بالا امکان تصویربرداری با کیفیت بهتر و جزئیات بیشتر را فراهم می‌کند، به این معنی که هنگام مشاهده تصاویر خود اطلاعات بیشتری برای کار با آن‌ها خواهید داشت.

 

  • طول کابل

دوربین های شلنگی برای بسیاری از کاربردها ازجمله روش‌های پزشکی، ساخت و غیره استفاده می‌شوند. دوربین دارای یک لوله نازک است که آن را به یک دستگاه بزرگ‌تر حاوی سنسور تصویر متصل می‌کند. سپس تصویر را می‌توان از طریق این کابل به دستگاه بزرگ‌تر منتقل کرد.

 

برای طریقه استفاده از دوربین شلنگی طول کابل مهم است زیرا بر راحتی شما در حین فیلم‌برداری یا عمل جراحی حرکت می‌کند. اگر دوربین شلنگی شما کابل کوتاهی دارد، ممکن است برای دیدن آنچه می‌خواهید به کمک نزدیک شوید. اگر کابل آن بیش‌ازحد طولانی باشد، ممکن است در حین استفاده مانع شود یا بشکند.

 

 

  • قابلیت بی سیم

یکی از مواردی که باید در هنگام خرید دوربین های شلنگی در نظر گرفت، قابلیت بی سیم است که اگر می‌خواهید در حین انجام عمل خود حرکت کنید، مهم است. یک دوربین بی سیم به شما این امکان را می‌دهد که دوربین را به میدان بیاورید و اشیا یا مناطقی را که دسترسی به آن‌ها با دوربین معمولی دشوار یا غیرممکن است، بررسی کنید. این می‌تواند به ویژه هنگام بازرسی مناطق صعب‌العبور مانند داخل ماشین‌ها یا لوله‌ها مفید باشد. دوربین های بی سیم دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. آن‌ها قابل‌حمل و انعطاف پذیر هستند، اما به باتری‌هایی نیز نیاز دارند که نیاز به شارژ دارند و استفاده از آن‌ها در کارهای طولانی‌مدت را دشوار می‌کند.

 

  • باتری

هنگام خرید دوربین شلنگی، باتری‌ها یک نکته مهم هستند. قدرت باتری تعیین می‌کند که چه مدت می‌توانید از دوربین با یک بار شارژ استفاده کنید. این موضوع مهم است زیرا موقعیت‌های زیادی وجود دارد که ممکن است لازم باشد از دوربین خود برای مدت طولانی استفاده کنید - برای مثال، اگر در حال فیلم‌برداری هستید شاید بخواهید آن را ضبط کنید. یک باتری خوب باید حداقل هشت ساعت به طور مداوم دوام بیاورد و کیفیت یا عملکرد آن کاهش پیدا نکند. اگر از دوربین شلنگی خود به این روش استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که باتری به اندازه کافی قدرت دارد تا در هنگام شارژ مجدد چیزی از دست نرود.

 

نتیجه

وقتی روی یک پروژه DIY کار می‌کنید، یک شغل حرفه‌ای، یا فقط سعی می‌کنید بفهمید که چگونه زندگی خود را آسان‌تر کنید، داشتن ابزار و تجهیزات مناسب بسیار مهم است. با دوربین های شلنگی، می‌توانید آنچه را در فضایی که دسترسی به آن سخت است، مانند محفظه موتور یا اتاق زیر شیروانی، ضبط کنید. طریقه استفاده از دوربین شلنگی را دانستیم. دوربین‌های شلنگی برای ضبط موارد دیگر نیز مفید هستند: مستندهای حیات وحش، مطالعات علمی، روش‌های پزشکی... این فهرست ادامه دارد! بنابراین اگر می‌خواهید زندگی خود را منظم و کارآمد نگه‌دارید، همین امروز روی یک دوربین شلنگی سرمایه‌گذاری کنید!

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش