9 کاربرد باورنکردنی ویدئو بروسکوپ که هرگز نمی دانستید!

ویدئو بروسکوپ عمدتاً در بازرسی تخلیه، لوله هواکش و موتور خودرو استفاده می‌شود؛ اما علاوه بر آن، کاربردهای جالبی دارد که احتمالاً هرگز در مورد آن‌ها نشنیده‌اید. در اینجا مروری بر  کاربرد های خلاقانه ویدئو بروسکوپ داریم.

بررسی کندوی زنبور

یکی از کاربرد های ویدئو بروسکوپ، بررسی کندوها   است که یک کار چالش‌برانگیز می باشد زیرا باید آن را جدا کنید و خود را در معرض حمله احتمالی زنبورها قرار دهید. ایجاد دو سوراخ در کندو و فشار دادن دوربین ویدئو بروسکوپ به داخل کندو بسیار ساده‌تر و ایمن‌تر است. دوربین بازرسی به شما امکان می‌دهد رفتارهای ملکه را بررسی کنید، نشانه‌هایی از تخم‌های او را پیدا کنید، جیره شهد را تعیین کنید و زنبورهای مرده را سرشماری کنید. حتی لازم نیست قبل از بازرسی کندو از روبند، کلاه و دستکش محافظ استفاده کنید.

صید ماهی

ویدئو بروسکوپ همچنین می‌تواند در ماهیگیری به شما کمک کند. نه شما به جای چوب ماهیگیری از ویدئو بروسکوپ استفاده نمی‌کنید! شما از آن برای بررسی ماهیگیری از آب‌هایی که می‌خواهید طعمه را در آن بیندازید استفاده می‌کنید. ویدئو بروسکوپ را به آرامی زیر آب فرو کنید و از دوربین برای ردیابی جمعیت ماهی‌ها استفاده کنید. این یکی از کاربرد های ویدئو بروسکوپ است که به شما این امکان را می‌دهد که ببینید چه گونه ماهی‌هایی وجود دارد و طعمه مناسب را برای اطمینان از صید بزرگ انتخاب کنید. همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا با شناسایی مناطقی که بیشترین ماهی‌ها را دارند بهترین مکان را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که دوربین دراز و مار مانند است و می‌تواند ماهی را در صورت حرکت سریع و تهاجمی در آب بترساند. سعی کنید آهسته و ملایم آن را تکان دهید تا ماهی­ها را فراری نکنید.

به داخل لانه پرنده نگاه کنید

یکی دیگر از کاربرد های ویدئو بروسکوپ بررسی لانه پرنده­هاست. اگر هنوز لانه‌های پرنده را با یک چوب سلفی یا آینه‌ای که به یک میله وصل شده است بررسی می‌کنید، وقت آن است که از ویدئو بروسکوپ استفاده کنید. این دوربین کمتر تهاجمی است و تصویر واضح‌تری ازآنچه در داخل لانه اتفاق می‌افتد ارائه می‌دهد. بازرسی ویدئو بروسکوپ به شما امکان می‌دهد رفتار پرندگان را در زمان تولیدمثل مشاهده کنید و تخم‌ها و چرخه زندگی جوجه‌ها را کنترل کنید.
لانه حیوانات زمینی را کاوش کنید

یکی دیگر از کاربرد های ویدئو بروسکوپ برای علاقه‌مندان به حیات‌وحش دیدن رفتار حیوانات است. اگر واقعاً کنجکاو هستید که در داخل تونل‌های ساخته‌شده توسط حیوانات چه اتفاقی می‌افتد، از یک ویدئو بروسکوپ برای کشف آن‌ها استفاده کنید. اطلاعات جالبی در مورد زندگی گرازها، مارها و جوندگان خواهید یافت. با این حال، مطمئن شوید که از ضربه‌های خشونت‌آمیز با ویدئو بروسکوپ در زیرزمین جلوگیری کنید زیرا ممکن است حیوانات کوچک را بترساند. سعی کنید تا حد امکان ملایم و محتاط باشید و ویدئو بروسکوپ را به آرامی در امتداد تونل حرکت دهید تا میزبان لانه حتی متوجه آن نشود.

آلات موسیقی را بررسی کنید

آن روزهایی که نمی‌توانستید داخل آلات موسیقی را ببینید، گذشته است. اکنون می‌توانید حفره‌های گیتار، ویولن یا ساکسیفون خود را با ویدئو بروسکوپ کشف کنید. از کاربرد های ویدئو بروسکوپ این است که می­توانید آن را در دستگاه قرار دهید تا ساختار آن را تجزیه‌وتحلیل کنید، تمیزی آن را بررسی کنید و عیوبی را که ممکن است باعث عملکرد بد آن شود، شناسایی کنید.

به‌عنوان‌مثال، اگر ساکسیفون شما صداهای غیرعادی عجیبی ارائه می‌دهد و دمیدن در آن دشوار شده است، می‌توانید دوربین را از داخل ساکسیفون عبور دهید و ببینید در آنجا چه خبر است. ممکن است گردوغبار یا جسمی پیدا کنید که جریان هوا را مسدود می‌کند. اگر گیتار برقی شما گهگاه از کار می‌افتد، از ویدئو بروسکوپ برای بررسی سیم‌کشی داخل آن استفاده کنید.

بررسی دیوار

از دیگر کاربرد های ویدئو بروسکوپ، جلوگیری از مشکلات ساختمانی است. دیوارها محبوب‌ترین مکان برای رشد کپک یا موریانه­ها هستند. از ویدئو بروسکوپ برای بررسی دقیق دیوار استفاده کنید. اگر متوجه نشت آب شدید ، فوراً برای از بین بردن منبع و پاک کردن رطوبت اقدام کنید. اگر بدون توجه رها شود، نشت دیوار می‌تواند منجر به رشد کپک و آسیب ساختاری خانه شود. همچنین موریانه­ها از داخل سازه­های چوبی را می­خورند. با کاربرد های ویدئو بروسکوپ، قبل از این اتفاق، می­توانید جلوی آن­را بگیرید.

مزیت دوربین‌ها انعطاف‌پذیر بودن آن‌ها است که به آن‌ها اجازه می‌دهد هر طور تمایل داشتید بچرخند و از موانع سر راه خود عبور کنند. کیفیت ویدیو نیز فوق‌العاده است. این فرصت را به شما می‌دهد تا ترک‌های ریز دیوار را تشخیص دهید و اقداماتی را برای جلوگیری از گسترش اندازه آن‌ها و ایجاد آسیب شدیدتر انجام دهید.

بررسی چراغ‌های سقفی

همچنین می‌توانید از ویدئو بروسکوپ برای بررسی چراغ‌های سقفی استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند که ببینید سیم‌ها و سوکت لامپ در شرایط خوبی هستند یا خیر و در صورت قدیمی بودن یا معیوب بودن آن‌ها را تعویض کنید. ویدئو بروسکوپ به شما این امکان را می‌دهد که از طریق نقاط باریک مدار سیم‌کشی بیشتر نگاه کنید.

بررسی سیستم گرمایشی

آیا به سیستم گرمایشی معیوب مشکوک هستید؟ اگر بله می‌توانید ویدئو بروسکوپ را در بازرسی از نقاط تنگ در سیستم گرمایش و لوله‌ها استفاده کنید. گاهی اوقات، یک چراغ‌قوه برای مشاهده اینکه آیا یک قطعه HVAC به دلیل موقعیت نامناسب در وضعیت بدی قرار دارد کافی نیست. بهتر است از دوربین برای رسیدن به نقطه باریک و بررسی خوردگی و نشتی استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از ویدئو بروسکوپ برای بررسی نشتی و ترک در لوله‌های حرارتی استفاده کنید. با فرستادن ویدئو بروسکوپ برای بررسی دودکش، می‌توانید ببینید که چه مقدار مشکل روی دیواره‌های آن وجود دارد و آیا نیاز به تمیز کردن دارد یا خیر.

مخزن سوخت و محدوده خودرو

درست مانند سیستم گرمایش، ساختار خودرو دارای نقاط تنگ زیادی است. از کاربرد های ویدئو بروسکوپ  این است که ویدئو بروسکوپ به شما کمک می‌کند چیزهایی را ببینید که معمولاً نمی‌توانید ببینید و معمولاً برای رسیدن به آن‌ها نیاز به جدا کردن برخی از عناصر موتور دارند. ویدئو بروسکوپ ابزاری انعطاف‌پذیر است که می‌تواند در حین هدایت خودرو، از پیچ‌وخم ناحیه موتور خودرو عبور کند. علاوه بر این، دارای یک نور روشن‌کننده است که به شما امکان می‌دهد کوچک‌ترین جزئیات را ببینید و ایراد را بررسی کنید.

باک بنزین یکی دیگر از مکان‌های مشکل‌ساز خودرو است، زیرا داخل آن به‌سختی دیده می‌شود. دوربین مار مانند، این مشکل را حل می‌کند. آن را در گردن باک قرار دهید و به‌راحتی مخزن را ازنظر خوردگی، نشتی، ترک، جوش بد و تجمع سوخت بررسی کنید. با عدم نیاز به جدا کردن ماشین برای رسیدن به مناطق حیاتی آن، در زمان، تلاش و هزینه صرفه‌جویی می‌کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش