دوربین شلنگی مانیتور دار چیست؟

دوربین شلنگی مانیتور دار در انواع مختلفی و برای کارهای متفاوتی استفاده می شوند. دوست دارید با انواع بروسکوپ و کارکرد های آن آشنا شوید؟ در این مقاله به معرفی دوربین های شلنگی مانیتور دار و کاربرد های آن در صنعت و پزشکی می پردازیم. تا انتها با ما همراه باشید.

کاربرد های دوربین شلنگی مانیتور دار

از دوربین های شلنگی مانیتور دار در موارد زیر استفاده می شود:

  1. رفع نواقص سیم کشی
  2. بررسی جوش های داخل سیلندرها و کپسول ها
  3. تهویه مطبوع
  4. توربین هواپیما
  5. توربین بادی
  6. راه آهن
  7. کشتی سازی
  8. داخل ماشین و موتورهای الکترونیکی
  9. و...

کیفیت تصویر انواع دوربین شلنگی مانیتور دار

دوربینهای اندوسکوپی یا شلنگی اندازه بسیار کوچکی دارند. بیشتر کاربرد این دوربین ها برای مکان های تاریک و مخفی است. در مدل های پیشرفته کیفیت تصویر 10 مگاپیکسلی می باشد. برای انکه نور کافی برای گرفتن تصاویر وجود داشته باشد 6 ال ای دی به این دوربین وصل می شود. در اکثر مدل ها می توان نور ال ای دی ها را کم یا زیاد کرد.

کیفیت تصویر دوربینهای شلنگی مانیتور دار به نوع دوربین و رزولوشن آن بستگی مستقیم دارد. البته نوع نمایشگر نیز در این وضعیت تاثیر گذار می باشد.

 

قابلیت های انواع دوربین شلنگی مانیتور دار

دوربین های شلنگی مانیتور دار اغلب اوقات دارای ویژگی های زیر می باشد.

  1. انعطاف پذیری: بروسکوپ های صنعتی معمولا دارای لوله انعطاف پذیر و فنری هستند. انعطاف پذیری باعث می شود تا کاربر بتواند آن را در مناطق سخت و دارای پیچش استفاده کند.
  2. دقت بالا: از آنجایی که این دوربین ها برای بازرسی تجهیزات و مکان ها استفاده می شود معمولا با دقت بالایی طراحی می شوند. کیفیت دوربین ها و همچنین سیستم نورپردازی آن به گونه ای است که بتواند تصاویر با دقت بالا از قطعات و ساختارهای داخلی ارائه دهد.
  3. مقاومت بالا: این دستگاه ها معمولا مقاومت بالایی در برابر عواملی مانند گرد و غبار، رطوبت و شوک مکانیکی دارند. دوربین شلنگی مانیتور دار ضد آب نمونه پر استفاده برای مکان های مرطوب به شمار می رود.
  4. قابلیت ضبط تصویر و ویدئو: ثبت و ضبط تصاویر و فیلم ها این امکان را به کاربر می دهد تا به صورت دقیق بتواند موارد را بررسی کند و در مواقع لزوم تصاویر را با دیگران به اشتراک بگذارد.

دوربین شلنگی آندوسکوپی مانیتور دار

دوربین شلنگی و آندوسکوپی صنعتی در سبک های مختلفی ارائه می شود. مدل های مانیتور دار جزو محبوب ترین های این محصول می باشند. انعطاف پذیری، خاصیت ضد آبی و قابلیت تنظیم نور جزو ویژگی های آن است. از مهم ترین مشخصات فنی این دوربین های شلنگی آندوسکوپی مانیتور دار صفحه مانیتور قدرتمند آن است.این صفحه مانیتور طوری طراحی شده است که بتوان به واسطه آن روی قسمت های مختلف تصویر زوم کرد. نویز ها توسط صفحه نمایش فیلتر می شوند و ما شاهد کاهش کیفیت در تصویر نخواهیم بود.

محدوده دید در مدل های جدید بهبود پیدا کرده است. دمای قابل تحمل دوربین بین 20- تا 80+ می باشد و دمای کارکرد دستگاه بین 0 تا 45 درجه سانتی گراد در نظر گرفته شده است.

در دسته بندی این نوع دوربین ها یک مانیتور 3.5 اینچی تا 10 اینچی، پایه مخصوص مانیتور، کابل جدا کننده مانیتور وجود دارد. همچنین شامل لوله دوربین دار و چراغدار نیز می شود.

مشخصات دوربین شلنگی مانیتور دار

در بروسکوپ های مختلف طول و قطر پراب معمولا چیزی بین 1 تا 100 متر متغیر است. قطر پراب های فایبرتیوب سایز های 7، 17، 22، 32 و 50 میلی متر می باشند.

از مشخصات ویدئو بروسکوپ ها امکان عکسبرداری و ضبط ویدئو به صورت همزمان می باشد. ابعاد نمایشگر دوربین های شلنگی مانیتور دار در برندهای مختلف متفاوت است. همچنین دوربین های بازرسی، لنزهایی با قابلیت چرخش در زوایای متفاوت را دارا می باشند. در ویدئو بروسکوپ های صنعتی معمولا از زاویه مشخص و ثابت استفاده می کنند زیرا تجهیزات زاویه پذیر استهلاک بیشتری دارند و هزینه تعمیر و نگهداری آن ها زیاد است.

در بازرسی های درون مخازن و مجراهای بسته لازم است تا سر بروسکوپ به راحتی بچرخد. برای این منظور از قابلیت سر چرخشی استفاده می شود بنابراین لازم است تا پروب ها برای حفظ کیفیت خود به موقع تعویض شوند. این دستگاه ها مناسب برای شرایط محیطی سخت مانند دمای بالا، درون آب، زیر باران، محیط های پر گرد و غبار ساخته می شود.

فاکتورهای مهم در خرید دوربین شلنگی مانیتور دار

اگر قصد خرید دوربین آندوسکوپی مانیتور دار را دارید بهتر است قبل از خرید مهم ترین ویژگی های یک دوربین شلنگی را بررسی کنید. در انتخاب دوربین شلنگی مانیتور دار به موارد زیر توجه کنید:

  • کیفیت و وضوح تصاویر ثبت شده را بررسی کنید.
  • امکان انتقال داده های اندازه گیری شده را لحاظ کنید.
  • وزن دستگاه را چک کنید.
  • باتری و طول عمر دستگاه را بررسی کنید.
  • رزولوشن نمایشگر دستگاه را چک کنید.
  • توجه کنید که دستگاه قابلیت عکسبرداری دارد یا نه؟
  • طول و قطر پراب را حتما چک کنید.
  • میزان نوردهی و روشنایی فلش را بررسی کنید. چک کنید که آیا قابلیت کم زیاد کردن نور وجود دارد یا خیر.

 

قیمت دوربین شلنگی مانیتور دار

یکی از فاکتورهای مهم در خرید، قیمت دوربین شلنگی مانیتور دار است. قیمت های این نوع از دوربین ها با توجه به پارامترهای مختلف متفاوت است. بسته به اینکه چه نوع امکاناتی و با چه جنس موادی و توسط چه شرکتی ساخته شده است می توان از 1 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان متغیر باشد. همچنین مدل های صنعتی نسبت به مدل های پزشکی ارزان تر هستند. مدل های پزشکی به دلیل حساسیت بالا و تکنولوژی خاصی که دارند گران تر هستند.

اگر بخواهیم مهم ترین پارامتر در تعیین قیمت دوربین آندوسکوپی مانیتور دار صنعتی را بیان کنیم باید به طول و قطر پراب اشاره کنیم. این پارامتر امکان ورود به مناطق صعب العبور را مشخص خواهد کرد بنابراین با توجه به اینکه در کجا قرار است استفاده کنید حتما طول مناسب را انتخاب کنید.بهتر است برای مشاوره و اطلاع از جدیدترین و بروز ترین قیمت دوربین شلنگی مانیتور دار با مشاوران قروشگاه اول الکترونیک مشورت نمایید.

سخن آخر

دستگاه دوربین شلنگی مانیتور دار که ازآن به نام بروسکوپ یا آندوسکوپی یاد می شود یکی از تجهیزات کاربردی برای بررسی داخلی تجهیزات، مخازن و مکان های صعب العبور می باشد. با توجه به نوع کاربرد در انواع مختلفی ارائه می شود که امکانات خاص خود را دارند. در بعضی از مدل های پیشرفته دستگاه قابلیت اتصال به گوشی هوشمند را نیز دارد. همچنین دوربین دستگاه های ویدئو بروسکوپ از کارت حافظه پشتیبانی می کند. اگر به دنبال دستگاه های بروسکوپ با کمترین قیمت و بهترین کیفیت هستید می توانید آن را در فروشگاه آنلاین اول الکترونیک جستجو کنید. اول الکترونیک ارائه کننده انواع مختلفی از دوربین شلنگی مانیتور دار و دوربین آندوسکوپی فنری مانیتور دار می باشد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش