دوربین شلنگی حرفه ای بازرسی لوله و فاضلاب چیست؟

لوله های داخل خانه یا محل کار شما گرفته است؟! انواع روش های مختلف را برای باز کردن آن انجام دادید اما بی فایده بود و نمی دانید مشکل کار شما کجاست؟ برای بازرسی دقیق لوله های آب و فاضلاب به شما پیشنهاد می کنیم از دوربین بازرسی لوله استفاده کنید. این دوربین ها وسیله ای کاربردی برای حل مشکلات این چنینی می باشند. اگر دوست دارید بیشتر درباره دوربین شلنگی بازرسی لوله بدانید و یا قصد خرید این دوربین را دارید با ما همراه باشید.

دوربین بازدید لوله فاضلاب چیست؟

دوربین بازدید لوله فاضلاب که با نام ویدئومتری شناخته می شود دستگاهی است که به وسیله آن می توان از اعماق زمین فیلم و تصویر تهیه کرد. ویدئومتری در بیشتر مواقع برای بازرسی چاه های آب، لوله ها و همچنین فاضلاب به کار می رود.

به عبارت بهتر ویدئومتری یا همان دوربین بازرسی لوله دستگاهی است که به وسیله آن می توان از وضعیت لوله جدار در چاه های لوله گذاری شده با خبر شد و هم اینکه وضعیت لایه های آبرفتی و کارستی در چاه های لوله گذاری نشده را بررسی کرد. این نوع از دستگاه ها طوری طراحی می شوند تا قادر به پیمایش اعماق بیش از 100 متر را نیز داشته باشند. در این دوربین ها از یک منبع نوری قوی استفاده شده است. همچنین قابلیت کنترل و چرخش دوربین فراهم است تا کاربر بتواند به صورت دقیق مکان مورد نظر را بررسی کند.

ساختار و نحوه کار ویدئومتری

دوربین بازرسی لوله و چاه معمولا با یک یا چند دوربین ثابت تجهیز می شود و در برخی موارد از یک دوربین با چرخش 360 درجه استفاده می شود. دوربین شلنگی حرفه ای بازرسی لوله در طول های مختلف عرضه می شود. به وسیله وینچ دستی یا برقی دوربین داخل لوله یا چاه فرستاده می شود و کاربر از طریق مانیتور می تواند ساختمان یا ساختار داخلی مکان مورد نظر را ببیند از آن عکس یا فیلم بگیرد.

 ویدئومتری در کجاها استفاده می شود؟

دستگاه های ویدئومتری در صنایع، معادن، کشاورزی و تمام مواردی که با چاه های عمیق ارتباط دارند مورد استفاده قرار می گیرند به غیر از آن از این دوربین ها برای بازرسی لوله های فاضلابی نیز استفاده می شود.این دوربین برای دیدن داخل لوله ساخته شده اند بنابراین می تواند در هر جایی استفاده شود چه در مصارف صنعتی و چه در مصارف خانگی. شما با کمک این دستگاه می توانید تصاویر مطلوبی از وضعیت حاضر چاه های آب، لوله ها و شبکه های فاضلاب بدست آورید. با استفاده از فیلم ها و تصاویر به دست آمده می توانید عیوب ایجاد شده را رفع نمایید.

مواردی که می توان با دوربین شلنگی بازرسی کرد

با استفاده از دوربین شلنگی حرفه ای مشاهده حفره می توان موارد زیر را در مورد چاه های عمیق و لوله ها بررسی کرد:

  • رسوب گرفتگی لوله جدار و میزان گرفتگی مشبک ها و انسداد های آنان
  • بررسی میزان پوسیدگی لوله های جدار
  • بررسی احتمال ریزش خاک و ابزار در داخل چاه
  • بررسی دلایل کاهش آبدهی چاه نسبت به زمان حفر چاه
  • بررسی مکان نشتی و فرسایشی
  • مشخص کردن نوع لوله و علت خرابی آن
  • پیدا کردن مکان پوسیدگی و محل انسداد
  • پیدا کردن محل شکاف یا ترک داخل دیوار
  • تجزیه و تحلیل لایه های زمین شناسی

کاربردهای دوربین شلنگی بازرسی لوله در حوزه حفاظت

به غیر از زمینه های بازرسی لوله ها و چاه ها می توان از دوربین فاضلاب در حفاظت تجهیزات نیز استفاده کرد. مواردی که می توان از این دستگاه استفاده کرد به شرح زیر است:

  • بررسی شمع موتور ژنراتورها و محفظه قرارگیری آنها در موتور ژنراتورها
  • شکستگی لوله جدار
  • وضعیت طناب ها، بررسی رعایت کشیدگی یا عدم کشیدگی طناب ها، گره خوردگی، پوسیدگی و...
  • چگونگی اتصال غلاف ها و نحوه جوشکاری
  • نیاز یا عدم نیاز به تمیز کردن اسمرین ها و لایروبی
  • آگاهی از ریزش و مسدود شدن چاه
  • بررسی وضعیت پمپ های درون چاهها

تشخیص گرفتگی به کمک دوربین بازرسی لوله

تشخیص گرفتگی لوله فاضلاب با دوربین یکی از کاربرد های این نوع از دوربین های شلنگی می باشد. برای این منظور دوربین بازرسی لوله فاضلاب ضد آب طراحی می شود تا تکنسین لوله کشی به راحتی بتواند از آن استفاده کند. با کمک این دوربین می توان خطوط فاضلاب، لوله های زیر زمینی از جمله لوله های زیر سیمان و پایه خانه را به راحتی مشاهده و بررسی کرد..

دوربین لوله فاضلاب دارای وضوح بسیار خوبی است و همچنین انعطاف پذیر ساخته می شود تا به کاربر اجازه دهد به راحتی در پیچ و تاب لوله ها دوربین را هدایت کند. با کمک دوربین بازرسی لوله می توان خطوط 1 تا 36 اینچ را بررسی کرد. می توان فیلم و تصاویر آن را برای بازدید های بعدی ذخیره یا با افراد دیگر به اشتراک گذاشت.

دوربین های شلنگی و بازرسی معدن

دوربین شلنگی حرفه ای معدن یابی برای تشخیص دادن مکان دقیق سنگ ها استفاده می شود. در معدن شناخت دقیق نوع سنگ و همچنین ارزیابی معدن موضوع بسیار مهم  و اساسی است. از دوربین های شلنگی برای بررسی این موارد استفاده می شود. این دوربین ها تمام اطلاعات لازم مربوط به معدن را قبل از شروع فعالیت به دست می آورند همچنین پس از شروع کار با کمک دوربین شلنگی حرفه ای بازرسی معدن می توان وضعیت موجود را بررسی کرد.

دوربین های استفاده شده در معدن دارای لنزهای با کیفیت بالاتر از 30 مگاپیکسلی هستند. برای همین متخصصان معدن شناسی می توانند با کمک این دوربین تصاویر دقیق و واضحی از سنگ های داخل معدن بدست آورند. از این نوع دوربین ها در باستان شناسی نیز استفاده می شود. با کمک این دوربین محل حفاری با اطمینان بررسی و حفر می شود.

خرید و قیمت دوربین بازرسی لوله

قیمت دوربین بازرسی لوله یا دوربین های شلنگی بازرسی لوله و فاضلاب به پارامتر های گوناگونی بستگی دارد. از آنجایی که از این نوع دوربین ها در مصارف خانگی و صنعتی استفاده می شود کیفیت دوربین، امکانات جانبی و همچنین طول سیم دوربین و... متفاوت است. فاکتورهای گفته شده می تواند قیمت را بالا و پایین بیاورند. همچنین نوسانات بازار باعث می شود تا نتوان قیمت واحدی را اعلام کرد. برای مشاهده قیمت و خرید انواع دوربین های شلنگی و ویدئومتری ها و دوربین شلنگی حرفه ای بازرسی لوله دو دوربینه می توانید از سایت اول الکترونیک دیدن فرمایید و به سادگی ثبت سفارش انجام دهید.

اول الکترونیک اولین ارائه دهنده انواع دوربین های شلنگی و دوربین لوله بازکن با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. شما با هر بودجه مالی می توانید کالای مورد نظر خود را پیدا و خریداری کنید.

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش