دوربین چاه چیست؟ | دوربین شلنگی چاه های عمیق ضد آب

گاهی بنا به مشکلاتی که به وجود می آید لازم است تا چاه های عمیق به دقت بررسی شوند. دیدن چاه های عمیق با چشم غیر مسلح غیر ممکن است و برای بازرسی چاه ها و حفره های عمیق نیاز به استفاده از تجهیزات تصویربردای حرفه ای داریم. یکی از وسایلی که می تواند ما را در این مشکل کمک کند دوربین شلنگی یا دوربین اندوسکوپی صنعتی است. اگر به دنبال خرید دوربین چاه هستید و نمی دانید کدام دوربین خوب است با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بازدید چاه با دوربین

اگر قصد بازدید چاه با دوربین را دارید بهترین گزینه انتخابی شما استفاده از دوربین های چاه یا دوربین شلنگی است. دوربین های مخصوص چاه و لوله در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. هرکدام از دوربین ها بسته به نوع کارکردی که دارند دارای کیفیت متفاوتی می باشند. به طور کلی می توان انواع دوربین چاه را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • دوربین شلنگی فنری
  • دوربین شلنگی معمولی

هر کدام از این دوربین ها دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با توجه به نیاز کاربر مورد استفاده قرار می گیرد در ادامه درباره مشخصات دوربین درون چاه بیشتر می گوییم.

دوربین شلنگی فنری

دوربین های آندوسکوپی شلنگی فنری یکی از مدل های مرسوم جهت بازدید چاه می باشد. این دوربین لوله ای داخل چاه بدنه ضخیمی دارد و بدنه آن انعطاف پذیر می باشد. دوربین شلنگی فنری مناسب برای چاه هایی با متراژ بالا است. از قابلیت های این مدل این است که می توان دوربین را در جهت های مختلفی چرخاند.

دوربین شلنگی معمولی

دوربین های شلنگی معمولی جنس نرمی دارند و قابل انعطاف نیستند. با توجه به اینکه این دوربین نمی تواند در جهات مختلف بچرخد برای چاه های عمیق عمودی مناسب است. از دوربین های معمولی آندوسکوپی برای متراژهای پایین و کاربردهای معمولی می توان استفاده کرد.

تقسیم بندی دوربین مناسب چاه از لحاظ ظاهری

دوربین بازرسی چاه و لوله را می توان از نظر شکل ظاهری به سه دسته تقسیم بندی کرد:

  • دوربین های شلنگی مانیتور دار: دوربین چاه عمیق مانیتور دار برای نمایش تصاویر نیاز به اتصال دوربین به موبایل یا کامپیوتر ندارد و از طریق مانیتور می تواند تصاویر و فیلم ها را نمایش دهد. مدل مانیتور دار به کاربر این اجازه را می دهد تا در صورت نیاز عکس برداری کند. دوربین های شلنگی مانیتور دار از کارت حافظه پشتیبانی می کنند و اطلاعات می تواند بر روی خود دستگاه برای بازدید های بعدی ذخیره شود.
  • دوربین های شلنگی usb: این مدل از دوربین ها برای نمایش تصاویر نیاز به یک وسیله جانبی دارند و باید به موبایل یا لپ تاپ متصل شوند. برای نمایش تصاویر حتما باید نرم افزار USB CAMERA دانلود و نصب شود.
  • دوربین های شلنگی وای فای دار: در این دسته از دوربین ها ارتباط میان دوربین و مانیتور و یا تلفن همراه و رایانه از طریق وای فای بوده و آزادی عمل بیشتری را به کاربر میدهد. همچنین نیاز به سیستم عامل مشخص برای ارتباط را از میان میبرد.

چرا از دوربین چاه شلنگی استفاده کنیم؟

دوربین ویدئومتری چاه عمیق یا همان دوربین شلنگی چاه جهت بررسی وضعیت چاه و تشخیص علت کاهش میزان آبدهی چاه آب است. با استفاده از این دوربین ها می توان عملیات بازرسی چاه، تعمیر و نگهداری چاه را به سهولت انجام داد. با استفاده از دوربین چاه با هزینه ای به مراتب پایین تر از حفر مجدد چاه می توانید چاه خود را حفظ کنید. همچنین با کمک این دوربین می توان آسیب های احتمالی را پیش بینی کرد و قبل از وقوع به رفع آن پرداخت. کاهش هزینه ها، دقت بالا، سهولت در بازدید علت استفاده از دوربین های شلنگی مخصوص چاه عمیق می باشد.

کارکرد ویدئومتری چاه عمیق

به طور خلاصه کارکرد دستگاه ویدئو متر چاه های عمیق به شرح زیر است:

  • بررسی وضعیت جداره
  • بررسی سطح آب و دلایل کاهش آبدهی
  • بررسی مشکل انسداد و دفرمگی
  • بررسی مکان نشتی و فرسایش
  • مشخص کردن نوع لوله جدار چاه و علت خرابی
  • پیدا کردن شکاف و ترک داخل دیوار چاه
  • پیش بینی ریزش و مسدود شدن چاه
  • بررسی نیاز به اسکرین و لایروبی
  • تجزیه تحلیل لایه های زمین شناسی

ویژگی های دوربین چاه وای فای دار

دوربین چاه های عمیق برای سهولت کار مجهز به سیستم وای فای هستند. دوربین چاه عمیق وای فای دار دارای کیفیت و رزولوشن بالایی در نوع خود می باشند تا تصاویر با کیفتی ارسال کند. همچنین این دوربین ها از چراغ های ال ای دی قوی استفاده می کنند تا در تاریکی مطلق و شب کاربردی باشند. برای این دوربین ها معمولا از منبع باتری استفاده می شود ظرفیت باتری در مدل های مختلف متفاوت است. اتصال به وای فای این امکان را می دهد تا در هر کجا و بدون تجهیزات زیاد و با یک تلفن همراه شروع به کار کنید. برای اطلاع از قیمت و مدل های بیشتر به سایت اول الکترونیک مراجعه کنید.

دوربین چاه عمیق 50 متری

از ویژگی های دوربین چاه عمیق 50 متری دارا بودن کیفیت تصویر بالا و همچنین سیستم نور قوی است به طوری که نور را تا 5 متر پرتاب می کند. معمولا این مدل از دوربین داخل چاه را فنری انتخاب می کنند تا در حین کار آسیب نبیند و به راحتی اپراتور بتواند دوربین را بچرخاند. قابلیت اتصال به گوشی های اندرویدی و لپ تاپ از ویژگی های مثبت این مدل است.

قابلیت دید در شب و همچنین استادارد ip67 این مدل را ضد آب می کند. به دلیل شرایط محیطی و احتمال زیاد رطوبت و آب، دوربین چاه ضد آب مناسب ترین گزینه برای کار است.

قیمت و نحوه خرید دوربین چاه

قیمت دوربین های چاه با توجه به امکاناتی که دارند و همچنین مدل و شرکت سازنده متغیر است. طول پراب دوربین در قیمت نهایی تاثیر گذار است بنابراین نمی توان قیمت واحدی را اعلام کرد. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین های چاه و بروسکوپ های صنعتی به سایت اول الکترونیک مراجعه فرمایید.

اول الکترونیک ارائه دهنده دوربین های شلنگی ضد آب، مانیتور دار و دوربین های وای فای دار می باشد. اگر به دنبال یک ابزار حرفه ای برای بازرسی و بازدید از چاه های آب و لوله ها هستید مجموعه ما بهترین و باکیفیت ترین ابزارها را با مناسب ترین قیمت در اختیار شما قرار می دهد. برای خرید دوربین چاه با چند کلیک ساده خرید خود را انجام دهید.

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش