ویدئو بروسکوپ و بروسکوپ صنعتی چیست؟

قطعا برای شما هم پیش آمده است که بخواهید قطعات را از لحاظ فنی چک کنید اما امکان دید نداشته باشید یا مواقعی که باید داخل تجهیزات را بررسی کنید اما دیده کافی ندارید. در چنین شرایطی بروسکوپ می تواند به شما کمک کند. بروسکوپ ابزاری نوری است که برای بازرسی بصری مناطق دور از دسترس و حفره ها مورد استفاده قرار می گیرد. بروسکوپ های صنعتی انواع مختلفی دارند و در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله سعی داریم انواع ویدئو بروسکوپ و بروسکوپ های صنعتی را معرفی کنیم. اگر قصد خرید ویدئوبروسکوپ را دارید با ما همراه باشید.

بروسکوپ و ویدیو بروسکوپ چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم با انواع ویدئو بروسکوپ های صنعتی آشنا شویم بیاید درباره این سوال که بروسکوپ چیست حرف بزنیم. بروسکوپ یک ابزار نوری است که به کمک آن به بازرسی بصری حفره های باریک و صعب العبور می پردازیم. این دستگاه شامل یک لوله صلب یا منعطف با یک چشمی و یا در مدل های پیشرفته تر دارای یک نمایشگر در سر دیگر آن است. لنز دوربین و سیستم روشنایی توسط یک کابل به یک سیستم پردازشی و نمایشگر متصل می شود.

حال باید بدانیم ویدئو بروسکوپ چیست؟ در واقع همان بروسکوپ است اما با قابلیت بیشتر. این دستگاه امکان عکس برداری و یا فیلم برداری را به کاربر می دهد. ابزارهای مشابه این دستگاه در حوزه پزشکی با نام آندوسکوپ شناخته می شوند. اساس کار دستگاه های ویدئو بروسکوپ، آندسکوپ و بروسکوپ یکی می باشد. در این دستگاه برای روشنایی از چراغ های ال ای دی و برای برقراری اتصال از انواع کابل و فیبرها استفاده می شود.

ویدئو بروسکوپ ها در چه صنایعی استفاده می شوند؟

ویدئو بروسکوپ ها در دنیای صنعت بسیار پر کاربرد هستند. امروزه در صنایع مختلف از بازرسی و تعمیر کانال های هوا گرفته تا بازرسی توربین های پیشرفته، از صنایع ریلی گرفته تا صنایع کشتی سازی همگی جزو مشاغلی هستند که از ویدئو بروسکوپ استفاده می کنند. در خیلی از موارد ما ناچار هستیم از قسمت های صعب العبور بازرسی بصری داشته باشیم این دستگاه امکان مشاهده راحت و دسترسی به این نقاط را به ما می دهد . دستگاه های ویدئو بروسکوپ با نام دوربین شلنگی نیز شناخته می شوند.

به غیر از مشاغل صنعتی بزرگ این دستگاه می تواند وسیله ای کاربردی برای تمامی علاقمندان به کارهای فنی از جمله تعمیرات اتومبیل، شوفاژ خانه، لوله های آب و غیره باشد. ویدئو بروسکوپ وسیله ای کاربردی برای مهندسان و تکنسین ها می باشد.

مشاغل مرتبط با بروسکوپ های صنعتی کدام اند؟

دستگاه ویدئو اسکوپ یا همان بروسکوپ عمدتا توسط مشاغل زیر مورد استفاده قرار می گیرند. اگر شغل شما در این لیست می باشد حتما به این دستگاه نیاز پیدا می کنید. وقت آن است تا به دنبال یک دستگاه دوربین شلنگی با کیفیت بگردید.

  • بازرسان کنترل کیفی صنایع
  • لوله سازان
  • برق کاران
  • مهندسان
  • بازرسان ساختمانی
  • اجرای قانون و امنیت
  • قفل سازان
  • تکنسین های HVAC
  • مکانیک ها

همچنین از این دستگاه به عنوان دوربین فیلمبرداری سیار در اماکن تحقیقاتی مانند مدارس و دانشگاه ها به ویژه در کاربرد های علمی نظیر نمایش اجزای داخلی سیستم ها استفاده می شود.

ساختار فنی بروسکوپ و ویدئو بروسکوپ های صنعتی

بروسکوپ ها معمولا طوری ساخته می شوند که به 4 جهت بتوانند بچرخند و دارای زاویه دید 140 درجه می باشند. اما در ویدئو بروسکوپ صنعتی دستگاه در یک جهت ثابت طراحی می شود. زیرا مکانیزم زاویه پذیری استهلاک زیادی را به همراه می آورد. از آنجایی که برای بازررسی مخازن و مجاری بسته نیاز به گردش سر بروسکوپ می باشد برای مشاهده سطوح و کناره ها از مکانیزم سیم کششی برای تغییر جهت و زاویه پذیری استفاده می شود.

در برنامه های کاربردی معمولی از نمونه های سبک و قابل حمل استفاده می شود. این دستگاه نیاز به اتصال به منبع تغذیه ندارد و از باطری استفاده می کند. شاید تصور شود هزینه زیادی باید برای خرید دستگاه ویدئوبروسکوپ پرداخت کنید اما این هزینه در مقابل هزینه تعمیر و نگهداری مداومی که به شما تحمیل می شود هیچ می باشد.

مهم ترین ویژگی های ویدئو بروسکوپ صنعتی

شایع ترین ویژگی هایی که تعیین می کند قیمت ویدئو بروسکوپ چقدر باشد و کدام مدل می تواند برای انجام برنامه کاری شما مناسب باشد موارد زیر است:

  • کیفیت تصویر
  • قابلیت انتقال
  • وزن
  • منبع تغذیه مورد نظر
  • وضوح صفحه نمایش
  • قابلیت تصویر برداری
  • طول پراب
  • روشنایی

با توجه به فاکتورهایی که در بالا اشاره شد قیمت بروسکوپ صنعتی متغیر است و از 1 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان موجود می باشد. با توجه به نوسانات بازار نمی توان قیمت ثابتی را ارائه داد.

خرید و فروش بروسکوپ

اگر به دنبال خرید بروسکوپ های با کیفیت وضوح تصویر بالا و همچنین دارای امکانات جانبی منحصر به فرد هستید؛ اول الکترونیک اولین مجموعه ایرانی است که جدید ترین نمونه های بروسکوپ های صنعتی را ارائه می دهد. بروسکوپ های عرضه شده دارای قدرت تصویر برداری بالا و کیفیت تصویریHD  می باشند. ویدئو بروسکوپ ها در اندازه های متفاوت و با سری های چرخشی و ثابت موجود هستند. همچنین شما می توانید از ویدیوبروسکوپ 3 لنزه یا اتوفوکس نیز خریداری کنید. در ادامه چند مدل از بروسکوپ های این مجموعه را به صورت خلاصه معرفی می کنیم.

ویدئو بروسکوپ چرخشی

ویدئو بروسکوپ چرخشی یا سرچرخشی با قابلیت چرخش 360 درجه برای کاربرد های خاص در صنایع حساس مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نوع دستگاه و قابلیت هایی که دارد به مهندسان کمک می کند تا در زمینه بازرسی ایمنی کمبودی احساس نکنند. از ویژگی های ویدئو بروسکوپ سرچرخشی این است که دارای یک مانیتور باکیفیت می باشد و نیازی به اتصال به وسیله جانبی دیگر وجود ندارد. این دستگاه می تواند با کابل مخصوص به موبایل و کامپیوتر وصل شود. معمولا برای موتورهای مینیاتوری چنین بروسکوپی پیشنهاد می گردد.

ویدئو بروسکوپ دو کاره

ویدئو بروسکوپ دوکاره جدیدترین مدل این دستگاه می باشد. این دستگاه علاوه بر امکان تصویر برداری این قابلیت را دارد که با یک افشانه آب مسیر را پاکسازی کند. این کار باعث می شود تا بازرسی بصری با دقت بیشتری انجام شود. مهم ترین کاربرد ویدئو بروسکوپ و بروسکوپ دو کاره قسمت های داخلی و غیر قابل دسترس در موتورهای کامیون ها، روتورهای توربین و سیستم های خنک کننده است. این مناطق به علت کار پر از گرد و غبار است و امکان مشاهده عیوب وجود ندارد بنابراین لازم است تا با یک افشانه آب قدرتمند مسیر تمیز شود.

ویدیو بروسکوپ ۲۰ متری اتوفوکوس

ویدئو بروسکوپ اتوفوکوس از جدیدترین مدل هایی است که مناسب برای استفاده با تبلت می باشد. این دستگاه انواع دوربین با قطر های متفاوت دارد که امکان سوئیچ بین آن ها فراهم است. پروب های دوربین کاملا ضد آب هستند و کیفیت تصویر بالایی دارند. با این دوربین ها همزمان می توانید فیلم برداری و عکس برداری کنید همچنین قابلیت چرخش 360 درجه تصویر بر روی مانیتور وجود دارد. ویدیو بروسکوپ ۲۰ متری اتوفوکس مدل های مختلفی دارد که هر کدام ویژگی های منحصر به فردی دارند. فروش بروسکوپ اتوفوکوس اولین بار توسط اول الکترونیک انجام شد. شما مشابه چنین نمونه ای را می توانید از طریق سایت و به راحتی خریداری کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش