معرفی بهترین بروسکوپ

بروسکوپ نوعی دوربین کاوشگر بوده که دسترسی به نقاط سخت و مشکل را فراهم نموده است. بروسکوپ تصاویری را تثبت و ضبط کرده و آن را به مانیتور انتقال می‌دهد. به همین دلیل در بسیاری از مشاغل و صنایع مورد استفاده قرار گرفته است. مدل‌های مختلف بروسکوپ در بازار وجود دارد که می‌بایست از میان آن‌ها، بهترین مدل را انتخا و خریداری نمود.

 

بروسکوپ چیست؟

بروسکوپ نوعی دستگاه بررسی تصویری بوده که از آن برای دیدن داخل قطعات و ساختارهای داخلی استفاده می‌شود از این رو دستگاه ویدیو بروسکوپ نامیده می‌شود.‌ بروسکوپ به ضبط ویدیو یا عکسبرداری از نقاط می‌پردازد زیرا دارای پراب منعطف بوده و کابل قابل اتصال به به ویدیو و نمایشگر رنگی دارد. با توجه به ویژگی ساده اما فوق العاده کاربردی، بروسکوپ تبدیل به یکی از پر استفاده‌ترین دستگاه‌ها در مشاغل مختلف شده است.

 

 

قسمت‌های مختلف بروسکوپ

قسمت‌های مختلف بروسکوپ

دستگاه بروسکوپ دارای قطعات متصل به یکدیگر بوده که هر یک از آن‌ها وظایف خاصی را بر عهده دارند که در کنار یکدیگر مجموعه‌ای کامل و بی نظیر تشکیل می‌دهند تا بروسکوپ را تبدیل به یک دستگاه خاص و مفید نمایند. بروسکوپ در مدل‌های مختلف موجود است که شاید از نظر ساختار با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند اما در کل تا حدودی مشابه هستند.

بروسکوپ به طور کلی شامل یک صفحه نمایشگر با محافظ بوده که پنل کنترلی دارد. قفل چرخشی امکان چرخیدن آن را در جهات مختلف فراهم می‌سازد و در قسمت پایین آن ممکن است واحد مفصلی برای افزایش یا کاهش میدان دید و جا به جایی نمای تصویر قابل مشاهده وجود داشته باشد. دستگیره‌ای برای کنترل منبع نورهای یکپارچه در بروسکوپ تعبیه شده است. پراب و پنل کنترلی بخش‌های دیگری هستند که از اجزای سازنده بروسکوپ محسوب می‌شوند.

 

 

ویژگی‌های بروسکوپ ایده‌آل

ویژگی‌های بروسکوپ ایده‌آل

بروسکوپ‌ها در انواع مختلفی ساخته و ارائه شده‌اند که هر یک ویژگی‌های منحصر به فرد دارند. بروسکوپ باید شامل ویژگی‌هایی باشد که آن را تبدیل به یک ابزار مناسب برای استفاده‌های تخصصی و عمومی با توجه به شرایط کاری نماید. برای انتخاب یک ویدیو بروسکوپ عالی می‌بایست به مشخصات زیر توجه کرد:

  • وزن دستگاه
  • طول و قطر پراب
  • قابلیت عکسبرداری
  • رزولوشن نمایشگر دستگاه
  • کیفیت باتری و طول عمر آن
  • میزان نوردهی و روشنایی فلش
  • کیفیت و وضوح تصاویر ثبت شده
  • امکان انتقال داده‌های اندازه گیری شده

بروسکوپ‌ها باید قابلیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشند تا به کاربر امکان دسترسی آسان به مناطق سخت و باریک را بدهند. استفاده از دوربین های با کیفیت و دارای سیستم نورپردازی مناسب دقت را بالا برده و امکان ضبط تصاویر و ویدیو را با کیفیت بالا فراهم می‌آورند. بروسکوپ‌ها طوری ساخته شده‌اند که در شرایط سخت مانند رطوبت، گرد و خاک، شوک مکانیکی و ... با دوام باشند تا بتوان از آن در موارد مختلف استفاده کرد.

 

کاربردهای بروسکوپ

بروسکوب یکی از بهترین اختراعات بوده که در بازرسی‌های فنی برای دسترسی به قسمت‌های غیر قابل دسترس که ممکن است آنجا خرابی وجود داشته باشد یا وقت کافی برای دسترسی به قسمت‌های باریک وجود نداشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردهای مختلف بروسکوپ عبارتند از:

  • بررسی جوش های داخل کپسول و سیلندرها
  • صنعت ساختمان سازی
  • رفع نواقص سیم کشی
  • موتورهای الکتریکی
  • بازرسی ساختمانی
  • صنایع  نفت و گاز
  • لوازم الکترونیکی
  • توربین هواپیما
  • تهویه مطبوع
  • توربین بادی
  • کشتی سازی
  • ریخته گری
  • راه آهن
  • معدن

بروسکوپ به مهندسان و تکنسین‌ها کمک می‌کند تا قطعات را بررسی نموده، مشکلات را تشخیص داده، کنترل کیفیت را انجام داده و عملیات تعمیر و نگهداری تسهیل شود. بروسکوپ‌ها می‌توانند عیوب، خرابی‌، ترک‌، رسوبات و همچنین تغییرات ساختاری و سایر نواقص و مشکلات را نشان داده تا جهت تعمیر و برطرف کردن آن ها اقدام شود.

یکی از مزایای بروسکوپ این است که می‌توان به کمک آن از بروز خرابی و زیان‌های فاجعه بار پیشگیری کرد زیرا از قبل امکان چک کردن وجود دارد. استفاده از بروسکوپ باعث می‌شود از انجام فعالیت‌های تخریبی، وقت گیر و گران قیمت خودداری شود.

 

 

نحوه عملکرد بروسکوپ

نحوه عملکرد بروسکوپ

بروسکوپ‌ها برای اینکه بتوانند تصاویر را نمایش دهند نیاز به کابل USB دارند تا بتوانند به کامپیوتر یا هر نمایشگر دیگری وصل شوند. برخی از بروسکوپ‌ها دارای صفحه نمایش بوده که مستقیم تصاویر را به نمایشگر مربوطه ارسال می‌کنند. اگر بروسکوپ قابلیت وایرلس را داشته باشد از طریق وای‌فای به کامیپوتر وصل می‌شوند. بروسکوپ داخل اجسام را در زوایای مختلف نشان می‌دهد و توانایی اندازه‌گیری ابعد اجسام درون مسیر عبوری را دارند.

 

قیمت بروسکوپ

بروسکوپ‌ها در انواع مختلفی وجود دارند که می‌توان از آن‌ها در موارد مختلف استفاده کرد. تفاوت قیمت بروسکوپ ها نه تنها به علت برند بلکه سایر مشخصات و ویژگی‌های به کار رفته در بروسکوپ است. طول و قطر پراب نقش مهمی در تعیین قیمت چنین دستگاهی داشته که هرچقدر بلندتر و با کیفیت‌تر باشند کارایی آن بیشتر بوده که می‌توان از آن به راحتی و با خیال آسوده در مناطق صعب العبور استفاده کرد.

قیمت بروسکوپ در فروشگاه های مختلف متفاوت است اما مناسب‌ترین قیمت‌ها را می‌توان از فروشگاه اینترنتی اول الکترونیک تهیه کرد. کالاهای اول الکترونیک بدون واسطه تهیه می‌شوند که همگی با کیفیت هستند و قیمت آن نسبت به سایر فروشگاه‌های مشابه کمتر است.

 

بهترین بروسکوپ کدام است؟

کیفیت تصویر، وضوح صفحه نمایش، قابلیت انتقال، وزن، منبع تغذیه مورد نیاز، قابلیت تصویربرداری، طول پراب و روشنایی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که تعیین می‌کنند کدام یک از مدل‌های بروسکوپ مناسب است. با توجه به نیاز و کاربرد می‌توان بهترین بروسکوپ را معرفی کرد. فروشگاه اینترنتی اول الکترونیک مفتخر است عالی‌ترین نوع بروسکوپ‌ها را در اختیار دارد. تعدادی از بهترین بروسکوپ‌های اول الکترونیک که پر فروش هستند در ادامه آمده است:

علاوه بر ویدیو بروسکوپ می‌توان مادربرد، باتری یدکی، قاب کامل، سری‌های اضافی و ... را از فروشگاه معتبر اول الکترونیک از طریق لینک بروسکوپ خریداری نمود. در هر تصویر مشخصات هر یک از کالاها به طور کامل همراه با قیمت درج شده است.

فروشگاه اینترنتی اول الکترونیک با سال‌ها سابقه و داشتن دفتر مستقر در شهر شنزن چین ملزومات و تجهیزات صنعتی خاصی، جدیدترین گجت‌ها و کالاها را در اختیار مشتریان گرامی قرار می‌دهد که برخی از آن‌ها مانند انواع بروسکوپ‌ها، ویدیو بروسکوپ خاص در بازار ایران به راحتی در دسترس نیست.

 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش