کاربردهای صنعتی دوربین شلنگی

از دیگر انواع دوربین‌ها در صنعت می‌توان به دوربین مداربسته، دوربین شکاری، دوربین دیجیتال، دوربین شلنگی و....... اشاره کرد. هر یک از این دوربین‌ها کاربرد مختص به خود را دارند. دوربین شلنگی از پرکاربردترین دوربین‌ها در صنعت است. کاربردهای صنعتی دوربین شلنگی باعث شده که در بسیاری از امور، تعمیرات و حتی تصویر برداری از این دوربین استفاده گردد.  به علت کاربرد گسترده از این نوع دوربین چشم ماری، شرکتهای سازنده امروزه دائما در حال توسعه این تکنولوژی کوچک و کاربردی هستند.

 
  

روش کاربردی دوربین شلنگی در صنعت

  دوربین شلنگی یک نوع از انواع گوناگون دوربین‌هاست که انعطاف پذیر بوده و کاربردهای بسیاری داشته است. این دوربین کابل انعطاف پذیر دارد که این کابل به کاربران اجازه بررسی و بازرسی مکان‌ها و فضاهای غیر قابل دسترس را می‌دهد. دوربین شلنگی اسم‌های گوناگونی دارد. دوربین صنعتی آندوسکوپی، دوربین چاه، چشم ماری از اسامی دوربین شلنگی است. متراژ کابل دوربین شلنگی بسته به هدف و نیاز متفاوت است. کیفیت این دوربین‌ها معمولا به صورت HD و کاملا شفاف و واضح است. چراغ‌‌های LED دورتا دور دوربین هستند تا تصویر در محیط های تاریک نیز کاملا واضح ثبت شود. امکانات هر دوربین متفاوت است. دوربین شلنگی کاربرد گوناگونی دارد اما کاربردهای صنعتی دوربین شلنگی از برجسته ترین کاربردهایی است که می‌توان به آن اشاره کرد. طریقه کار دوربین شلنگی بدین صورت است که در یک سمت کابل دوربین قرار دارد و در سمت دیگر پورت USB برای اتصال به صفحه نمایشگر قرارگرفته شده. این دوربین‌ها کاملا ضد آب هستند تا با خیال راحت بتوانید عمیق ترین حفره ‌ها را بررسی کنید.

 
  

 

انواع دوربین‌های شلنگی و کاربرد‌هایشان

 دوربین شلنگی در آندوسکوپی برای بررسی لوله‌ها و حفره‌های داخل بدن به کار گرفته می‌شود. این دوربین‌ها بسیار انعطاف پذیرند و می‌توانند وارد لوله‌ها، فضاهای غیر شفاف و تیره و فضاهایی که دسترسی محدودی دارند شوند و اطلاعات داخل آنها را نمایش دهند. دوربین شلنگی آندوسکوپی یک سنسور تصویر، لنز و سیستم نورپردازی در سر دوربین را شامل می‌شود. این دوربین سیم کشی یا بدون سیم است اما بعضی از دوربین‌های شلنگی می‌توانند به تلویزیون، کامپیوتر یا تلفن همراه متصل شوند و تصاویر را زنده به اجرا درآورند. از دیگر کاربردهای صنعتی دوربین شلنگی در صنعت ساختمان سازی می‌باشد. در واقع این مدل از دوربین اندوسکوپی بیشتر جنبه کاربری صنعتی و یا فیلم سازی دارد و استفاده از آن برای مشاهده درون بدن ممنوع است. از موارد دیگر کاربردهای صنعتی دوربین شلنگی می‌توان به بررسی لوله‌ها و چاه‌های عمیق، بررسی سیستم‌های تهویه و تهویه مطبوع، بررسی ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف، بررسی خطوط لوله و شبکه‌های آب و فاضلاب و صنایع گوناگونی از جمله صنعت خودرو، صنعت گاز، صنعت نفت، صنایع الکترونیکی، صنایع ساختمانی، کشاورزی و مرمت و بازسازی هنری اشاره کرد. دوربین‌های شلنگی در متراژ متغیر تولید و عرضه می‌شوند . معمولا در متراژ ۱۰ متر، ۱۵ متر و ۲۰ متر در بازار وجود دارند. متراژ بالا کمک می‌کند تا عمق عمیق تری از دریچه‌ها را کنکاش کنید. کاربردهای صنعتی دوربین شلنگی به شرح زیر است:

  • بررسی لوله‌ها

 برای بازرسی و بررسی لوله‌ها و سیستم‌های فضایاب استفاده می‌شود. دوربین شلنگی قابلیت بررسی محل‌های دور افتاده و دسترسی محدود را ایجاد کرده و به تعمیرکاران امکان دسترسی به محل خرابی را می‌دهد تا اقدامات مورد نیاز را برای تعمیر آن انجام دهند.

  • بررسی سیستم‌های تهویه

 دوربین شلنگی در این مورد نقش مهمی دارد و می‌توان از طریق آن مسیر هوا، داکت‌ها و باقی اجزای سیستم تهویه را بررسی کرد. به همین طریق مشکلاتی مانند خرابی‌ها یا انسدادها را تشخیص و برای رفع آن اقدام نمود.

  • بررسی ساختمان‌ها

 با استفاده از دوربین شلنگی می‌توان خرابی‌ها، ترک‌ها، نقاط نازک و..... را تشخیص و ایرادات را برطرف نمود.

  • بررسی فاضلاب‌ها

 این دوربین خطوط لوله و شبکه‌های آب و فاضلاب را بررسی کرده و به تعمیرکاران کمک می‌کند تا مشکلات را شناسایی کنند و به تعمیر آن بپردازند.

  • بازرسی سازه‌ها و تاسیسات صنعتی

 دوربین شلنگی در صنایع گوناگون مانند نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع فلزی و برق برای بررسی سازه‌ها استفاده می‌شود. همچنین به مهندسان اجازه می‌دهد تا مخازن، شیشه‌ها، تانک‌ها و..... را بررسی کرده تا مشکلات را پیدا و رفع کنند.

  • دوربین شلنگی در صنعت خودرو

 یک ابزار کمکی برای تکنسین‌ها، مهندسان و مکانیکان در بررسی خودرو در عرصه تعمیر، نگهداری، کارخانه‌های خودروسازی، بخش تحقیق، بخش توسعه و کیفیت خودرو و...... استفاده می‌شود.

  • کشاورزی

 دوربین شلنگی در کشاورزی برای بررسی و بازرسی چاه‌ها، خطوط آبیاری و سیستم‌های کشاورزی استفاده می‌شود.

  • مرمت و بازسازی هنری

 برای بررسی دقیق آثار باستانی از جمله بررسی داخل تخته نگارها، مجسمه‌ها و ساختمان‌ها و سازه‌های باستانی استفاده می‌شود.

 
  

  مزیت‌های دوربین شلنگی با توجه به کاربرد در صنعت

  • دسترسی به مکان‌های محدود
  • ثبت تصاویر و ویدیوهای با کیفیت
  • انعطاف و چرخش پذیری
  • کسب اطلاعات دقیق
  • کاهش هزینه و زمان
  • کاربردهای گسترده
  • حفظ امنیت و سلامت
  • قابلیت دید در شب
  • ضد آب و گرد و غبار
  • قابلیت اتصال به موبایل و لپ تاپ
  • وضوح تصویر بالا

 
  

انواع دوربین شلنگی کاربردی

 انواع کاربردهای صنعتی دوربین شلنگی مانند بازدید لوله‌ها، دیوار، دستگاه‌های مختلف آزمایشگاهی و... پرداختیم و دانستیم که این دوربین‌ها به دلیل انعطاف بسیار خوب و دسترسی به محل‌هایی که دسترسی محدودی دارند و ارائه تصاویر و فیلم‌هایی با کیفیت بالا و زنده، وسیله‌ای با ارزش برای بررسی و بازرسی و مشکلات در قسمت‌های مختلف صنعت هستند. این دوربین‌ها امکانات زیاد و گسترده‌ای را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. امروزه فناوری به سرعت در حال پیشرفت است و پیش بینی می‌شود. دوربین‌های شلنگی نیز در آینده به طور بیشتر و وسیع‌تری در تشخیص و رفع مشکلات در محیط‌ها و صنایع گوناگون پیشرفت داشته باشند. جهت مشاوره و ثبت سفارش با متخصصان اول الکترونیک تماس بگیرید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش