دوربین های شلنگی آندوسکوپی و ویدیو بروسکوپ ها

دوربین های شلنگی آندوسکوپی و ویدیو بروسکوپ ها

  • دوربین های شلنگی آندوسکوپی و ویدیو بروسکوپ ها چگونه کار می کنند؟
  • دوربین های شلنگی  آندوسکوپی  مدولار و تجهیزات مناسب برای هر کاربرد کدامند؟
  • چه معیارهای انتخابی برای دوربین های شیلنگی آندوسکویی و ویدیو بروسکوپ ها وجود دارد؟

دوربین های شلنگی آندوسکوپی چگونه کار می کنند؟

می توان ازدوربین های شلنگی آندوسکوپی برای بررسی لوله ها، حفره ها، بازرس چاه ها، چاههای عمیق، مکانهای گنج، داخل تجهیزات الکتریکی، بررسی قطعات حساس هواپیماها، قطارها و سایر مکان های صعب العبور استفاده کرد. اصطلاح شلنگی آندوسکوپی از واژه یونانی باستان éndon به معنای داخل و scopein برای مشاهده مشتق شده است. شلنگی آندوسکوپی مخفف مشاهدات درونی است. برای این منظور پروب دوربین شیلنگی آندوسکوپی را در ناحیه ای که از بیرون قابل مشاهده نیست وارد می کنند. ابزارهایی در جلوی پروب وجود دارد که کار را در محیط داخلی انجام می دهد مانند LED هایی که وظیفه تامین نور برای دیدن تصاویر مناسب از دوربینهای شلنگی آندوسکوپی را دارند. البته کیفیت دوربین هم تاثیر بسزایی دارد مانند استفاده از دوربین شلنگی20 متری 5 مگاپیکسل اتوفوکوس و یا دوربین شلنگی آندوسکویی 10متری دو دوربینه اول الکترونیک که بهترین تصاویر را از دوربین شیلنگی آندوسکوپی با پرتاب نور مناسب در اختیار قرار می دهند.

 تاریخچه: اولین دوربین شلنگی های آندوسکوپی تلسکوپ‌های تونلی شکلی بودند که گاهی اوقات دارای نور بودند و با کمک آن‌ها فقط نواحی مستقیم در جلو قابل مشاهده بودند. با مرور زمان آینه ها تا حدودی امکان نگاه کردن به کناره ها را فراهم کردند. با این حال، قطر چنین دستگاه هایی بسیار بزرگ بود، که به طور قابل توجهی امکان استفاده را محدود می کند.

با گسترش دوربین های شلنگی آندوسکوپی با فناوری دوربین مدرن امکان دید در مناطق پیچیده اعم از داخل تونلها و مکانهای گنج، سیستم های پیچیده صنعتی  مانند توربین ها و ژنراتورها هم فراهم گردید. دوربین ‌های شیلنگی آندوسکوپی مدرن مجهز به دوربین‌های کوچک در نوک پروب شلنگی آندوسکوپی هستند که می‌توانند تصاویر را از بازرسی در زمان واقعی انتقال دهند یا آنها را برای ارزیابی بعدی در کارت های حافظه ذخیره کنند. این پروب ها می تواند از نوع ثابت و یا چرخشی و قابل کنترل مانند ویدئو بروسکوپ و بروسکوپ با پراب چرخشی 360 درجه مدل Inskam-805Pباشند.

برای این منظور معمولا یک کابل اضافی برای انتقال سیگنال تصویر در پروب قرار می گیرد. تنها در سال‌های اخیر دوربین‌های شلنگی آندوسکویی پیشرفته با ارسال رادیویی تصویر (بی سیم) ساخته شده‌اند. که در انواع مختلف توسط اول الکترونیک به بازار عرضه میشوند. نمونه های این مدلهایی که فروشگاه اول الکترونیک ارائه میدهند عبارتند از:

  • دوربین شلنگی آندوسکویی 10 متری  wifi  ضد آب با کیفیت 720P
  • دوربین شلنگی آندوسکوپی 5 متری  wifi  ضد آب با کیفیت 720P
  • دوربین شلنگی  وای فای 10 متری 5 مگا پیکسل اتوفوکوس

 

پروب دوربین شلنگی آندوسکوپی با نور LED وقطر پروب 5 میلیمتر

دوربین های شلنگی آندوسکوپی مدولار: تجهیزات مناسب برای هر کاربرد

برای مبتدیان و کارهای عمومی، دوربین های شیلنگی آندوسکویی کم هزینه که عمداتاً به تلفن های همراه متصل می شوند مانند مدلهای  دوربین شلنگی آندوسکوپی 3 در 1، دوربین شلنگی آندوسکویی دو دوربینه   HD3 در 1 و نمونه های 5 مگا پیکسل اتوفوکوس به عنوان یک راه حل کامل مناسب است. اگر برای حوزه‌های کاربردی مختلف و استفاده حرفه‌ای به فضای کاربردی بیشتری نیاز دارید، بهتر است از یک ویدیو بروسکوپ و بروسکوپ حرفه ای مدولار استفاده کنید.

دوربین های شلنگی آندوسکوپی یا ویدیو بروسکوپ های با دوربین های قابل تعویض و نمایشگر بی سیم قابل جابجایی حرفه ای از نظر طراحی مدولار هستند و امکان گسترش دستگاه پایه با اجزای مختلف قابل تعویض را ارائه می دهند.

به عنوان مثال، می توانید دوربین را با یک آینه یا یک گیره جایگزین یا تکمیل کنید. استفاده از پروب های مختلف نیز با دوربین های شلنگی آندوسکوپی مدولار و لوازم جانبی مناسب امکان پذیر است. سطح مقطع پروب (قطر پروب Ø) برای استفاده عملی تعیین کننده است، به طوری که پروب در راه گیر نکند و طول پروب که باید به نقطه مورد نظر برسد کافی باشد.بهمین منظور طیف وسیعی از دوربین های شیلنگی آندوسکویی با قطرهای متفاوت توسط اول الکترونیک به بازار ایران عرضه گردیده است ازجمله نمونه های:

  1. دوربین شلنگی آندوسکوپی با دوربین 5/5 میلیمتری
  2. دوربین شلنگی آندوسکوپی با دوربین 7 میلیمتری
  3. دوربین شلنگی آندوسکوپی با دوربین 8 میلیمتری دو دوربینه
  4. دوربین شلنگی آندوسکوپی 5 مگاپیکسل با دوربین 11 میلیمتری
  5. دوربین شلنگی آندوسکوپی ویدیوبروسکوپ  با دوربین های قطر متفاوت تا 44 میلیمتر

لوازم جانبی بیشتر برای دوربین های شلنگی آندوسکوپی‌ مدولار مانند آداپتورها، کیت‌های تمیز کردن، اتصالات ابزار و وسایل کمک حمل و نقل نیز در این کار می تواند راه گشا باشد. بدین منظور باید از سازگاری قطعات و اتصالات جانبی با دستگاه اصلی اطمینان حاصل نمود تا بتوان کارایی دستگاه را به نحو مطلوب افزایش داد.

اول الکترونیک با توجه به نیازهای روز صنعت ایران و بطور تخصصی اقدام به ارائه انواع دوربین های شلنگی آندوسکوپیی و ویدیوبروسکوپ های حرفه ای و صنعتی در ایران نموده است. ویدیوبروسکوپ های سری AE از جدیدترین نمونه های موجود در دنیا هستند که برای کاربردهای متفاوت ارائه میگردند. داشتن اطلاعات مناسب در خصوص معیارهای یک دوربین شلنگی آندوسکوپی یا ویدیوبروسکوپ برای کاربرد مورد نظر خود می تواند در انتخاب بهینه مدلهای دوربین شیلنگی آندوسکوپی و ویدیو بروسکوپ ها با توجه به نیاز و بودجه موجود کمک شایان توجهی به متخصصین و کاربران عمومی این گونه از تجهیزات بنماید. در زیر تعدادی از معیارهای مهم برای انتخاب یک دوربین شلنگی آندوسکوپی یا ویدیوبروسکوپ صنعتی را معرفی نموده ایم.

چه معیارهای انتخابی برای دوربین های شلنگی آندوسکوپی و ویدیو بروسکوپ ها موجود است؟

وضوح نمایش

وضوح صفحه نمایش، نمایش تصاویر برای دوربین شلنگی آندوسکوپی با مانیتور یکپارچه را مشخص می کند. هر چه رزولوشن بالاتر باشد، جزئیات بیشتری را می توانید ببینید. همچنین اگر نمی‌خواهید دستگاه خارجی را برای پخش تصاویر بکار برید، یک نمایشگر به اندازه کافی بزرگ و یکپارچه انتخاب کنید.

وضوح دوربین

وضوح دوربین، وضوح تصاویر اصلی از دوربین را مشخص می کند. برای نمایش دقیق، به نمایشگری نیاز دارید که بتواند همان سطح از جزئیات را نمایش دهد. اتصال نمایشگری با وضوح بالاتر نسبت به دوربین بی فایده است، زیرا تصویر یا فیلم اصلی بدون استفاده از نرم افزار بهینه سازی تصویر نمی تواند وضوح بهتری برای نمایشگر ایجاد کند.

کلاس حفاظتی

انواع محافظت نشان می دهد که دوربین های شلنگی آندوسکوپی تا چه حد در برابر گرد و غبار و رطوبت محافظت می شوند، که به ویژه در مناطق مرطوب مانند لوله های فاضلاب مورد استفاده می باشد. در بسیاری از دستگاه‌ها بین کلاس حفاظتی دستگاه پایه، یعنی پشتیبانی فنی، که در بیرون در دست نگه داشته می‌شود، و کلاس حفاظتی پروب که به داخل حفره وارد می‌شود، تمایز وجود دارد، زیرا در بسیاری از موارد معرفی شده بخشی از دوربین شلنگی آندوسکوپی در معرض تأثیرات بالقوه آسیب رسان هستند.

نکته عملی ما: انتقال داده

بسیاری از دوربین شلنگی های آندوسکوپی امکان اتصال USB با کامپیوتر و نوت بوک را ارائه می دهند. این منطقی است زیرا داده ها، فیلم ها و تصاویر را می توان از طریق USB منتقل کرد. برخی از دستگاه ها حتی می توانند تصویر را از طریق WiFi به تبلت یا تلفن هوشمند منتقل کنند.

 سایر مشخصات دوربین

ویژگی های خاص عمدتاً به مشخصات فناوری دوربین، مانند گزینه های روشنایی توسط LED های اضافی اشاره دارد. در اینجا چند معیار مهم انتخاب وجود دارد:

 
 
پشتیبانی از فیلم و عکس

 دوربین شیلنگی آندوسکوپی نه تنها یک فیلم را نمایش می دهد، بلکه می تواند تصاویر ثابت از رویدادهای مهم را نیز ضبط کند.

    عملکرد صوتی

دوربین های شلنگی آندوسکوپی دارای عملکرد صوتی نه تنها از ضبط تصویر پشتیبانی می کنند، بلکه می توانند صدا را برای این کار نیز ضبط کنند.

    عملکرد پان

 عملکرد پان به شما امکان می دهد تا سر دوربین شلنگی آندوسکوپی و یا ویدیو بروسکوپ را به طور دقیق در داخل حفره تراز کنید.

    روشنایی LED

اگر می‌خواهید قسمت‌های تاریکی را که قرار است روشن شوند، بررسی کنید تا چیزی در تصاویر دوربین شلنگی آندوسکوپی دیده شود، LED‌های روی سر دوربین نیاز به روشنایی دارند. سایر ال‌ای‌دی‌های دوربین‌های شلنگی آندوسکوپی برای نظارت بر وضعیت دستگاه استفاده می‌شوند، به عنوان مثال به عنوان چراغ هشدار باتری کم.

    توانایی فوکوس

دوربین های شلنگی آندوسکوپی قادر است بر روی نواحی خاص فوکوس کند. این یک عملکرد بهبود تصویر است.

    زوم

بعضی از دوربین های شلنگی آندوسکوپی می توانند برای دیدن جزئیات بیشتر روی عکس زوم کنند. این دقیقاً مانند یک دوربین دیجیتال معمولی از طریق یک لنز قابل تنظیم کار می کند.

    گزینه ضبط

دوربین های شلنگی آندوسکوپی می تواند فیلم را ضبط کند و ضبط را به یک مانیتور خارجی ارسال کند.

    گزینه ذخیره سازی

دوربین های شلنگی آندوسکوپی می تواند ضبط را روی یک رسانه ذخیره سازی یکپارچه، مانند کارت SD ذخیره کند. یک اسلات کارت SD امکان تعویض سریع کارت حافظه را در صورت پر شدن آن فراهم می کند.

    Wi-Fi

دوربین‌های شلنگی آندوسکوپی مجهز به WLAN می‌توانند تصاویر شما را به ‌صورت بی‌سیم به دستگاه‌های دیگری مانند لپ‌تاپ، تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها منتقل کنند، که در آن‌ها می‌توان توالی‌های ویدیویی را بهتر از دستگاه اصلی دوربین شلنگی آندوسکوپی پردازش و ذخیره کرد. با این حال، دوربین های شلنگی آندوسکوپی‌ Wi-Fi را فقط می‌توان در مواردی استفاده کرد که تماس رادیویی کافی از حفره به گیرنده وجود داشته باشد. پشت دیوارهای ضخیم و ستون های فلزی، این کار به طور منظم دشوار است.

    اتصال USB

دوربین های شلنگی آندوسکوپی USB، تا حدی با اتصال میکرو USB، می تواند مستقیماً به رایانه، تلفن های همراه  و دستگاه های پخش متصل شود. چنین دوربین هایی به عنوان دوربین شلنگی آندوسکوپیی USB ضد آب یا به عبارتی دوربین های شلنگی نیز موجود هستند.

    نشانگر سطح باتری و خاموش شدن خودکار

هر دو عملکرد مانع از دریافت ناگهانی جریان کافی برای عملکرد شلنگی آندوسکوپی در حین استفاده می شوند. خاموش شدن خودکار از تخلیه باتری در هنگام خاموش یا روشن شدن ناخواسته دستگاه در حین حمل و نقل جلوگیری می کند. نشانگر سطح باتری هشدار می دهد که آیا باتری های دوربین باید به زودی شارژ شوند یا به منبع تغذیه ثابت با منبع تغذیه تبدیل شوند.

    مقاومت در برابر اسید

 به ویژه در آزمایشگاه ها و در بخش خودرو، یک دوربین شلنگی آندوسکوپی می تواند با اسید تماس پیدا کند، به عنوان مثال از باتری ماشین. برای این منظور دوربین باید در برابر اسید مقاوم باشد. همچنین برای چنین اهدافی دوربین شلنگی آندوسکوپی های مقاوم در برابر روغن و بنزین وجود دارند.

 

 

از مهمترین معیارهای خرید و انتخاب یک دوربین شلنگی آندوسکوپی و یا ویدیوبروسکوپ نوع کاربرد مدنظر و قیمت و همچنین پشتیبانی فنی فروشنده می باشد.

در اینجا ما سعی میکنیم تا با معرفی انواع مختلف دوربین های شیلنگی و ویدیوبروسکوپها برای کاربردهای متفاوت بهترین گزینه قابل انتخاب برای مشتریان خود را معرفی نماییم.

 

 

 

 

 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش